recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se blu-ray film på appletV 4k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Se blu-ray film på appletV 4k

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Se blu-ray film på appletV 4k
    Sendt: 16-September-2018 kl. 08:16
Vi har et AppleTV 4k, som vi efterhånden ser alt på. Det eneste tidspunkt vi ikke bruger vores AppleTV 4k er når jeg sætter en blu-ray skive i min gamle PS3.

Jeg vil dog meget gerne kunne se mine blu-ray film på mit AppleTV 4k, men hvordan gør jeg det bedst?

Jeg overvejer at gøre følgende:

1. Lave alle blu-ray film til MKV filer.
2. Købe en NAS, som kan køre Plex server.

3. Installere Plex på mit AppleTV 4k. 

Lyder det som en god løsning, eller har I en bedre ide?

Hvilken NAS bør jeg købe?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 08:35
Hvad alle siger omkring atv. Køb en nas og køb Appen infuse. Da plex holder sig til Apples egen afspiller. Og lad infuse finde filmene på nasen
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 09:01
Hej , jeg havde fuldstændig samme udfordring som dig , for ca 1.5år siden. Jeg startede også med Plex , men brugte min alm. bærbare pc som server. Alt dette med MKV og Plex var helt nyt for mig , så læste stolpe op og stolpe ned om emnet.Det der var vigtigst var navngivningen af filmene , jeg lavede lidt over 500 Blu-ray til MKV , med et BD drev der kunne køre 2x speed , så ca 500 timer.
Fandt så ud af at min gamle router ikke var hurtig nok , så ud og købe en ordentlig Gbit router. Så langt , så godt. Blev så opmærksom på at ved nogle film , ja der var min bærbare pc vildt belastet pga Plex serveren. Endte så med at købe Infuse , da dette på ATV4k kan afspille direkte fra NAS , så det bruger jeg nu.
Plex bruger jeg så også på min pc , men kun til at se hvad jeg har af film , altså som opslagsværk.
Mht til NAS , ja der købte jeg nogle WD 4TB (4stk) stand alone NAS uden raid , det var hvad pengene rakte til , så jeg skal også have kigget på NAS ca 16-20TB , men her skal jeg selv have hjælp , synes det er en jungle. Jeg skal helst have noget hvor man ikke skal være softwareprogrammør for at kunne sætte det op.
Så hvis du ikke har rodet med alt dette før , ja så er det noget af en udfordring , men super spændende...og tager tid og penge
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad alle siger omkring atv. Køb en nas og køb Appen infuse. Da plex holder sig til Apples egen afspiller. Og lad infuse finde filmene på nasen

Infuse understøtter også Plex server, så det er det bedste af begge verdener Smile

Men, jeg ville også bare gøre som du foreslår (hvilket også er hvad jeg selv gør).
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 09:18
Der er mange ting man skal overveje:

- Hvad med backup af film?? Hvis du NAS'en går ned og man så skal igang med at digitaliserer alle film igen. Det er noget der tager tid.
- Hvordan sætter man sin NAS op. Hvis man ikke bruger spejlet diske, så vil en disk får, kunne bevirke at alle film er tabt, så jeg vil da helt klart anbefale at man spejler. 

Jeg synes bare hurtigt det bliver for dyrt med all den diskplads der skal til.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 16:06
Backup'en har man vel i form af hardcopy'en? - det eneste problem er recovery tiden - som jo så er ligeså lang tid som det tager at få dem kopieret over igen. Men så længe man har dem som skiver, så er det efter min mening lidt omsonst at forsøge at sidde og lave backup af det også. (der er vist ting der er langt vigtigere at have backup af, fx familiebillederne.)
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2018 kl. 16:30
Ligesom de andre har jeg været igennem samme proces og var ellers glad Plex bruger. Infuse et bare skide nemt at gå til.
Men jo det tager virkelig langt tid at rippe sine film.

Jeg er netop blevet færdig med ungernes film, men det er altså en fornøjelse.
Har du en router med USB stik, så kan du ogsp nøjes med at købe en ekstern harddisk, da Infuse blot læser fra den. Dvs der er ikke krav til noget hardware, som eks Plex stiller krav.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 09:32
Hvis du ikke ønsker at ligge alle filmene ned på hdd kan du også, hvis du har en computer med BluRay drev og AnyDVD, dele drevet og lade MrMc (Kodi lignende program) afspille BluRay filmene den vej.

Ulempen ved at benytte Infuse direkte til at tilgå filmene på NAS er, at såfremt har flere klienter er det ikke helt så nemt som at bruge Plex, der nemt synkroniserer og holder styr på, hvor langt man er nået osv. mellem de forskellige klienter.

Men Plex findes også til både Infuse og MrMc
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 14:55
Infuse får også min anbefaling. Jeg har også tidligere rodet med Plex, men blev aldrig helt tilfreds ift. vores behov.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu