recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - koble pladespiller til Onkyo AV Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

koble pladespiller til Onkyo AV Receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Roed001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-September-2018
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Roed001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: koble pladespiller til Onkyo AV Receiver
    Sendt: 17-September-2018 kl. 16:09
Hej

Jeg overvejer at få mig en pladespiller da jeg har fundet mine gamle plader frem, men da jeg ikke længere har et anlæg som i gamle dage skal jeg finde på noget nyt. 

Jeg har en Onkyo HT-R380 receiver med surround koblet til mit tv, men kan ikke finde ud af om jeg kan koble en pladespiller på denne for dermed at gøre brug af højtalerne som er oppe allerede.


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 16:17
Hvis ikke der er pladespillerindgang på receiveren, skal du have en RIIA forstærker, også kaldet en forforstærker, at koble imellem. De kan købes for ca. 150,- kr. og op. Vær opmærksom på der findes 2 typer: en til MC pickup og en til MM pickup, så det er pickuptypen på din pladespiller der afgør hvilken du skal gå efter.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2018 kl. 17:19
Ja, som fltk siger, så skal du have en RIAA imellem (ikke RIIA). Der findes dog mange RIAA, der har mulighed for både MM og MC pickup. Men gå nu ikke efter dem til 150kr. De er ikke gode. 
HIFI Klubben har en håndfuld forskellige. Den billigste koster 600kr og er udmærket. Den klarer dog kun MM. Skal du have en, der kan klare begge dele, så skal du have deres NAD model til 1000kr.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 15:17
Spø'r lige dumt men kan du ikke finde "de gamle plader" som streamet musik og blot lave en playliste?

Jeg er helt med på at der er en del nostalgi i at sætte en skive på til mekanisk afkodning, men hvis du skal til at investere i grej så var streaming måske bedre Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu