recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chrome eller Microsoft Edge.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chrome eller Microsoft Edge.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chrome eller Microsoft Edge.
    Sendt: 18-September-2018 kl. 05:58
Før i tiden anvendte jeg altid Internet Explorer og synes den var rigtig god. På et tidspunkt, blev jeg tvunget til at gå over til Chrome, fordi jeg skulle foretage ting og sager på et CMS system til en hjemmeside - og det fungerede kun i Chrome. Men "i dag" på min nye computer? Har installeret Chrome og var ved at finde ud af hvordan jeg fik kopieret favoritter/bogmærker fra min gamle computer til den nye - indtil jeg fandt ud af at det gør Chrome selv, når bare jeg logger ind på Google konto. Enormt smart!!
 
Gad vide om Edge har noget af det samme - men ellers er det jo nemt bare at kopiere "favoritter" - næste gang.
 
Men hvad er bedst i dag - Edge eller Chrome? På sin vis er der jo ingen grund til at have 2 internet programmer liggende, især ikke i dag hvor jeg ikke administrerer en hjemmeside mere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

 
Men hvad er bedst i dag - Edge eller Chrome? 

Svarer lidt til at spørge: Hvad smager bedst, æbler eller pærer.. Wink

Det er personlig preference. De kan begge de grundlæggende ting man har brug for når man drøner rundt på internettet, så det kommer mest an på hvilket interface/hvilke funktioner man synes bedst om.

Hvis man er i Google's økosystem, så er der nok ikke nogen tvivl om at man får mest ud af Chrome.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 11:47
Jeg bruger begge, fordi der er flere sider som stadigvæk har problemer, enten med den ene eller den anden. Men primært bruger jeg Chrome. 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

 
Men hvad er bedst i dag - Edge eller Chrome? 
Svarer lidt til at spørge: Hvad smager bedst, æbler eller pærer.. Wink
Det er personlig preference. De kan begge de grundlæggende ting man har brug for når man drøner rundt på internettet, så det kommer mest an på hvilket interface/hvilke funktioner man synes bedst om.
Hvis man er i Google's økosystem, så er der nok ikke nogen tvivl om at man får mest ud af Chrome.
 
Det har du selvfølgeligt ret i (det med hvad der smager bedst). Nu er jeg ikke bundet af noget økosystem, men nu har jeg vænnet mig til Chrome, så hvorfor ikke beholde den. Og beholde muligheden for at anvende Edge, i tilfælde af at Chrome ikke virker...  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 15:03
Hmmm, Edge kommer jeg aldrig i gang med og Chrome - så meget har jeg heller ikke lyst til at sælge min sjæl til google....

Jeg bruger firefox.


Klaus (som kun er logget ind på sin google konto, når han uploader youtube film)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 15:29
Klaus,
hvis du er bekymret for, hvor meget der bliver tracket af din aktivitet på nettet, så skal du prøve Cliqz browseren. Den er bygget på Firefox, men stopper trackingen. På BT forside bliver der f.eks. 246 tracking punker stoppet.

Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hmmm, Edge kommer jeg aldrig i gang med og Chrome - så meget har jeg heller ikke lyst til at sælge min sjæl til google....

Jeg bruger firefox.


Firefox' søgemaskine er leveret af Yahoo og indtil for få år siden af Google... Så du sælger din sjæl ligegyldigt hvad du gør Wink
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 08:31
Kommer man ikke uden om at skulle sælge (hele) sin sjæl til google hvis man i Chrome benytter add-ons som eksempelvis Ghostery?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 09:26
Chrome sluger en hel del flere RAM end Edge. Hvis du har tendens til at køre med flere tabs åbne, så foreslår jeg klart Edge. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Chrome sluger en hel del flere RAM end Edge. Hvis du har tendens til at køre med flere tabs åbne, så foreslår jeg klart Edge. 
 
Hvis browseren skal være afhængig af RAM forbruget, så mener jeg man har et helt andet grundlæggende problem med den enhed man sidder med. 
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Chrome sluger en hel del flere RAM end Edge. Hvis du har tendens til at køre med flere tabs åbne, så foreslår jeg klart Edge. 

Hvis det for nogen er en reel problemstilling, så vil man nok have en del flere problemer også.

Langt de fleste maskiner har i dag 8 eller 16 gigabyte ram, hvilket er mere end rigeligt til at ram ikke er noget man bekymrer sig om i forhold til browservalg - eller i øvrigt noget andet.


Redigeret af tobywan - 19-September-2018 kl. 13:22
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu