recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K HDR HDMI kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K HDR HDMI kabler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
elbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K HDR HDMI kabler
    Sendt: 18-September-2018 kl. 17:22
Hej,

Min Apple TV 4K brokker sig over HDMI kabelkvalitet og anbefaler et ultra high speed HDMI kabel for at kunne overføre et stabilt 4K HDR signal. Det er lidt et gedemarked i mine øjne og jeg er heller ikke villig til at betale en bondegård for HDMI kabler.

Mit spørgsmål går på konkrete anbefalinger til 4K HDR HDMI kabler i value segmentet, meget gerne med 270 graders vinkel, dog ikke et krav.

På forhånd tak.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 17:57
Jeg bruger bare de billigste fra Harald Nyborg. 

De har dog ikke den ønskede vinkel. 

Men de er vel et par år gammel.  Men virker perfekt til 4k HDR
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 18:15
Det er så ikke min erfaring.
Havde et par Harald Skrald hdmi kabler og tænkte om det lidt uklare billede mon skyldtes kablerne og prøvede bare lige for sjov, at skifte med et par no-name hdmi kabler fra en tilfældig IT-biks og søreme om billedet ikke blev væsentligt mere klart. Harald Skrald kablerne røg derefter til skrot på genbrugspladsen.


Redigeret af Jespus - 18-September-2018 kl. 18:18
Til top
elbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 19:37
Jeg tvivler lidt på Harald Nyborg kabler kan leve op til den krævede båndbredde. Mine nuværende kabler er ikke gode nok: https://www.av-cables.dk/vinklet-hdmi-kabel/high-speed-270-vinklet-hdmi-kabel-2-m.html
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2018 kl. 21:55
Clap
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Det er så ikke min erfaring.
Havde et par Harald Skrald hdmi kabler og tænkte om det lidt uklare billede mon skyldtes kablerne og prøvede bare lige for sjov, at skifte med et par no-name hdmi kabler fra en tilfældig IT-biks og søreme om billedet ikke blev væsentligt mere klart. Harald Skrald kablerne røg derefter til skrot på genbrugspladsen.

Så du havde et uklart billede med et HN kabel og skiftede og fik et klart billede, fantastisk i et digitalt led Clap
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 05:04
MulleB. Klap du bare løs. Det ændrer ikke noget ved den den ringe kvalitet i HN's kabler. IMO. Så kan du nedlade som du vil. Jeg troede heller ikke der var forskel på digital overførelse.


Redigeret af Jespus - 19-September-2018 kl. 05:06
Til top
hammeraman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hammeraman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 05:46
Der må være et andet problem med dit setup, for ultra high speed HDMI er betegnelsen for den nye 2.1 standard, og det er der intet der bruger endnu.

Jeg kan sagtens køre 4k HDR10 og dolby vision på mit apple tv, jeg har amazon basics 2.0 high speed kabler.

Hvordan er dit apple tv tilsluttet?
direkte til skærmen, eller gennem en receiver?
myspace.com/hammeraband
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 08:50
Billige kabler all the way, og et af dem er også fra Harald. Virker fint med 4k fra både Xbox og ATV4K. Så længe du ikke skal bruge et langt kabel, er der ingen grund til at købe de dyre.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 11:02
Det er ikke et spørgsmål om kablet er dyrt eller billigt men om det kan overholde de krævede specifikationer i standarden. Der er meget uvidenskabeligt vrøvl og voodoo om kabler så dyrt er ikke nødvendigvist bedre end billigt. Hvis kablet ellers overholder den krævede standard så tag det billigste først. Når det kommer til højfrekvente signaler så er det en dårlig idé med vinkler på kabel eller stik.
 
Mvh
Til top
elbi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elbi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af hammeraman hammeraman skrev:

Jeg kan sagtens køre 4k HDR10 og dolby vision på mit apple tv, jeg har amazon basics 2.0 high speed kabler.

Har du kørt den nye kabeltest i tvOS 12? (Jeg har jævnligt udfald i signalet både før og efter tvOS 12.)

Oprindeligt skrevet af hammeraman hammeraman skrev:

Hvordan er dit apple tv tilsluttet?
direkte til skærmen, eller gennem en receiver?

Det er direkte fra LG OLED til Apple TV 4K, 2 meter kabel.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu