recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer Atmos upfiring ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer Atmos upfiring ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg synes det virker fint.
Men det er jo altid svært at sammenligne og hvad er godt.

Hvis du til sammenligning afspiller samme sekvens men hvor du fortæller din forstærker (i setup) at du nu kun har et 5.1 system  - er der så mærkbar forskel på Surround oplevelsen ?

Ja. Det er der.

Men jeg kan ikke hører om det front high eller top rear. Eller om jeg kunne undvære et af dem.

Man skal bare lige undersøge med hvilken konfiguaration man får understøttelse af de fleste lyd formater: Atmos, DTS:X og Auro-3D, da de bruger forskellige "loft-højtaler".
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 22:12
Klipsch har to forskellige Atmos-højttalere, hvoraf jeg selv overvejer den sidste. Nok kun en måde at finde ud af på om de vil fungere i min stue og det er ved at købe et sæt! Husk at de ikke nødvendigvis skal placeres på fronten men også kan stå på side- eller baghøjtalerne (i et 7.1 setup). 


Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2018 kl. 05:53
Oprindeligt skrevet af THX2K THX2K skrev:

Klipsch har to forskellige Atmos-højttalere, hvoraf jeg selv overvejer den sidste. Nok kun en måde at finde ud af på om de vil fungere i min stue og det er ved at købe et sæt! Husk at de ikke nødvendigvis skal placeres på fronten men også kan stå på side- eller baghøjtalerne (i et 7.1 setup). 



Skynd dig at købe et sæt, så kan du jo lige komme med dine indtryk. Big smile

Jeg har faktisk selv kigget på de samme, men jeg har et større projekt, da jeg også skal have ny AVR.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu