recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SPDIF splitter/switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SPDIF splitter/switch

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tbthyssen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbthyssen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SPDIF splitter/switch
    Sendt: 22-September-2018 kl. 08:46
Hej recordere.
Da jeg ikke er nogen ekspert inden for lyd, har jeg brug for jeres hjælp.
Det jeg leder efter er en SPDIF splitter/switch da min forstærker kun har en SPDIF indgang og udgang.

Setup:
TV Philips 9002
Forstærker Bose lifestyle 18
Waoo TV-boks
Raspberry PI

Mine spørgsmål er:
1. Hvad er forskellen på en SPDIF splitter og en switch?
2. Kan man få noget der skifter automatisk mellem indgangen fremfor manuel omskifter?
3. Hvad kan jeg bruge SPDIF udgangen på forstærker til?

Jeg har læst at man kan forbinde sine enheder til TV'et med HDMI også et SPDIF fra TV til forstærker.
Ville det fungere i mit setup?

Har kigget på denne splitter:


Mvh
Thomas
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2018 kl. 09:18
Hej Thomas

Jeg kan ikke rigtigt læse mig frem til hvad for et problem/mangle du gerne vil have løst, men lad mig prøve at hjælpe lidt.

Mine spørgsmål er:
1. Hvad er forskellen på en SPDIF splitter og en switch?
En splitter deler fra en udgang til flere indgange. En switch samler fra flere udgange til en indgang. Du kan også købe en switch mere flere udgange, som så både er switvh og splitter.
Brug en splitter hvis du vil dele dit signal ud af din afspiller/ forstærker til flere produkter.
Brug en switch hvis du vil tilslutte flere signalkilder til din forstærker.

2. Kan man få noget der skifter automatisk mellem indgangen fremfor manuel omskifter?


3. Hvad kan jeg bruge SPDIF udgangen på forstærker til?
En forstærker med lyd i et andet rum. En BT sender.


Jeg har læst at man kan forbinde sine enheder til TV'et med HDMI også et SPDIF fra TV til forstærker.
Ville det fungere i mit setup?
Går ud fra at du har digital out på dit tv, så ja.
Til top
tbthyssen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tbthyssen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 08:14
Mit problem var at jeg manglede en SPDIF switch som kan skifte automatisk mellem indgangen.
Den du linker til er lige det jeg har ledt efter, utroligt at mange af de store firmaer ikke har lavet det endnu.

Tusind tak for hjælpen!


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af tbthyssen tbthyssen skrev:

utroligt at mange af de store firmaer ikke har lavet det endnu.

Næh, efterspørgslen er ikke særligt stor.
I mine øjne er det mere utroligt at have en surroundenhed med kun en enkelt optisk indgang.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 09:34
Måske du kunne bruge en High Speed Auto HDMI Switch med lyd udgang. Vær opmærksom på at når AV_Cables skriver "Kan fx bruges til at få 2 ekstra optisk toslink indgange på sin forstærker, switch boksen er automatisk" så giver 2 ind og 1 ud kun en ekstra indgang.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 12:38
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu