recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Returpakke. Må de det
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Returpakke. Må de det

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Returpakke. Må de det
    Sendt: 23-September-2018 kl. 11:18
Hej allesammen

Jeg har købt en vare hos Wupti. Jeg har modtaget varen, og den var desværre ikke hvad jeg forventede. Derfor skal den sendes retur. Dette er meldt til Wupti inden for de 14 dages returret, så den sag er i orden, men. Nu har vi modtaget en returadresse i Sverige, hvilket betyder at returomkostningerne næsten overstiger værdien af varen. 

Derfor mit spørgsmål. 

Må Wupti godt bede mig sende en returvare til Sverige, når der i deres betingelser står at retur adressen er i Jylland?

Kan det virkeligt være rigtigt at det koster over 200 kr. at sende en vare til Sverige?

Thomas

---------------------

Thomas K
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2018 kl. 11:52
Du har handlet hos en dansk butik, de kan ikke bede dig sende returvarer til udlandet.
Eller det kan de godt, men så skal de betale for fragten. 
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2018 kl. 22:20
Det kommer vel an på om det er Wupti du har handlet med eller om det er en tredjepart?
 
Wupti's handelsbetingelser:
........ "På wupti.com optræder både wupti.com A/S og uafhængige tredjemænd som sælgere af varer og tjenesteydelser"
.....
"wupti.com A/S optræder alene som agent for de tredjemænd, der sælger varer og tjenesteydelser via wupti.com (hver især en sælger). Ved køb af varer og tjenesteydelser af en tredjemand på wupti.com indgår køber en aftale direkte med denne tredjemand som aftalepart, og denne sælger er ansvarlig for levering af varen eller tjenesteydelsen."............
 
Nu har jeg ikke selv handlet på Wupti i nyere tid, men har lige prøvet at "simulere" en handel derinde med en udenlandsk sælger. Så vidt jeg kan se, kan man faktisk ikke finde oplysninger om hvad returfragt koster ud over en noget bred formulering om op til 2000,-?
 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 08:50
Wupti, coolshop, amazon, ja mange gør det faktisk efter hånden, man skal "passe" på ikke bare hvilke sider man handler på men også hvem man så handler med på de sidder.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 12:48
jeg glemte at sige, HANDL ALDRIG MED FUBTI. det er blevet en markedsplads, ikke en butik, 
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 21:12
Ved ikke hvad loven siger, men jeg ville skrive til Wupti og bede om en dansk retur addresse.
Vis Wupti vil lege Amazon så må de også tage ansvar for hvad 3 part sælger gør på deres site.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2018 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Det kommer vel an på om det er Wupti du har handlet med eller om det er en tredjepart?
 
Wupti's handelsbetingelser:
........ "På wupti.com optræder både wupti.com A/S og uafhængige tredjemænd som sælgere af varer og tjenesteydelser"
.....
"wupti.com A/S optræder alene som agent for de tredjemænd, der sælger varer og tjenesteydelser via wupti.com (hver især en sælger). Ved køb af varer og tjenesteydelser af en tredjemand på wupti.com indgår køber en aftale direkte med denne tredjemand som aftalepart, og denne sælger er ansvarlig for levering af varen eller tjenesteydelsen."............
 
Nu har jeg ikke selv handlet på Wupti i nyere tid, men har lige prøvet at "simulere" en handel derinde med en udenlandsk sælger. Så vidt jeg kan se, kan man faktisk ikke finde oplysninger om hvad returfragt koster ud over en noget bred formulering om op til 2000,-?
 

Og det er så lige netop det jeg har gjort, altså handlet med en 3. part. Jeg var bare ikke klar over det, og jeg syntes heller ikke at Wupti gør meget ud af at signalere det, eller for den sags skyld synliggøre det. 

Thomas
---------------------

Thomas K
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Det kommer vel an på om det er Wupti du har handlet med eller om det er en tredjepart?
 
Wupti's handelsbetingelser:
........ "På wupti.com optræder både wupti.com A/S og uafhængige tredjemænd som sælgere af varer og tjenesteydelser"
.....
"wupti.com A/S optræder alene som agent for de tredjemænd, der sælger varer og tjenesteydelser via wupti.com (hver især en sælger). Ved køb af varer og tjenesteydelser af en tredjemand på wupti.com indgår køber en aftale direkte med denne tredjemand som aftalepart, og denne sælger er ansvarlig for levering af varen eller tjenesteydelsen."............
 
Nu har jeg ikke selv handlet på Wupti i nyere tid, men har lige prøvet at "simulere" en handel derinde med en udenlandsk sælger. Så vidt jeg kan se, kan man faktisk ikke finde oplysninger om hvad returfragt koster ud over en noget bred formulering om op til 2000,-?
 

Ja man skal holde sig langt væk fra Wupti. Har selv haft mit bøvl med dem, fordi de ikke ville anerkende, at jeg havde handlet med dem, men blev ved med at henvise til underleverandøren, der så slet ikke var oppe i gear til at varetage reklamationer. Det er dog længe siden og de har åbenbart rettet deres betingelser til, men gad vist om det overhovedet er lovligt, med mindre det er meget tydeligt hvem man handler med og hvor varerne kommer fra.


Redigeret af Mefisto - 06-Oktober-2018 kl. 12:52
Til top
Stroyer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stroyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2018 kl. 22:19
Coolrunner.dk har billigere fragt.
Til top
kojak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2006
Status: Offline
Point: 250
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kojak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 14:38
Ser ikke ud til at coolrunner vil sende til en firmaadresse

Vi tilbyder pt. ikke private muligheden for at sende til en erhvervsadresse. Vi arbejder på at gøre det muligt - så kig forbi igen. Erhvervskunder kan let oprette en returportal, vi kalder det CoolReturn, og på den måde tilbyde deres kunder at købe returlabels
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2018 kl. 12:01
Måske du kan sende billigere retur via pakkelabels.dk - men kræver du kender nogen med et cvr-nr:
https://www.pakkelabels.dk/fragtpriser/#SE
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu