recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af tv-setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opsætning af tv-setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Shase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2013
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af tv-setup
    Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 17:10
Hej. Jeg har et Panasonic tx-p50VT50Y og en Marantz nr1601. Dertil en Chromecast Ultra i receiveren og en soundbar, som sidder i tv´ets digital out. Jeg har lige fået klippet antennekablet og vil nu gå all in på Streaming. Jeg er dog ikke så skarp på tv og receiver setup, og søger derfor hjælp.

Jeg ønsker at opsætningen skal være så simpel som mulig. Gerne noget med at hvis jeg tænder for cast på min telefon, at så starter hele systemet op. Jeg ved at mit tv understøtter wake on cast, eller hvad den er som den funktion hedder. Og så ellers at mit setup kunne starte op og køre med så få klik som muligt. Jeg tænker at min soundbar kan undværes i det nye setup. Den har kun været brugt til tv-kiggeri, men vil gerne af med den, for at holde det enkelt.

Mit eget bud er at flytte Chromecasten op i tv´et igen, sådan så mit Panasonic kan tændes ved cast. Så receiver i HDMI2 ARC, og så ellers indstille mit tv til at tænde på den HDMI som Chromecasten sidder i.

Jeg er dog i tvivl om det er den mest optimale måde at gøre det på. Så hvis muligt vil jeg meget gerne have input til ovenstående.

Pft.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Shase Shase skrev:

Hej. Jeg har et Panasonic tx-p50VT50Y og en Marantz nr1601. Dertil en
Chromecast Ultra i receiveren og en soundbar, som sidder i tv´ets
digital out. Jeg har lige fået klippet antennekablet og vil nu gå all in
på Streaming. Jeg er dog ikke så skarp på tv og receiver setup, og søger
derfor hjælp.

Jeg ønsker at opsætningen skal være så simpel som
mulig. Gerne noget med at hvis jeg tænder for cast på min telefon, at så
starter hele systemet op. Jeg ved at mit tv understøtter wake on cast,
eller hvad den er som den funktion hedder. Og så ellers at mit setup
kunne starte op og køre med så få klik som muligt. Jeg tænker at min
soundbar kan undværes i det nye setup. Den har kun været brugt til tv-kiggeri, men vil gerne af med den, for at holde det enkelt.

Mit
eget bud er at flytte Chromecasten op i tv´et igen, sådan så mit
Panasonic kan tændes ved cast. Så receiver i HDMI2 ARC, og så ellers
indstille mit tv til at tænde på den HDMI som Chromecasten sidder i.

Jeg
er dog i tvivl om det er den mest optimale måde at gøre det på. Så hvis
muligt vil jeg meget gerne have input til ovenstående.

Pft.
Dit tv og reciever skal begge have slået CEC til. Så Kan din chromecast snildt tænde alle tingene. Problemet hvis du sætte den op i dit tv, så får du kun 2.0 lyd ned til receiveren
Til top
Shase Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2013
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shase Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2018 kl. 22:17
Ok. Så skal den ned i receiveren. Troede bare at det kunne blive et problem ift. CEC. Men jeg prøver. Tak for hjælpen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu