recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv til især gaming?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv til især gaming?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
smolinsk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smolinsk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt tv til især gaming?
    Sendt: 04-Oktober-2018 kl. 17:41
Står og må have mig et 4K HDR på 65". Lav input lag. 

Virker som om Samsung er bedst? har altid haft sony dog, men input lag skræmmer mig på de nye modeller fra sony, eller der er måske ikke grund til bekymring med input lag på 40/50? 
Til omkring 15000 kr. 

Nogle anbefalinger.

Hvilket et fra denne liste eventuelt?



Redigeret af smolinsk - 04-Oktober-2018 kl. 18:31
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2018 kl. 09:34
Til gaming så synes jeg, at du skal prioritere HDR. Det er helt afgjort det største visuelle løft på spilfronten i mange år. Input lag er naturligvis også vigtigt, men min erfaring ved blandet brug er, at input lag under 40-50 ms kan gå an. Spiller man mere konkurrenceprægede spil såsom Fifa og bilspil mod andre, bør man nok sigte lavere.

Overbevisende HDR på tv-skærme kræver enten zone-styret LCD eller OLED. Kantbelyste LCD-tv kan ikke vise HDR uden en masse kompromisser og irritationsmomenter. Eksempler på LCD-tv med zone-styring er Samsung Q8DN (ikke FN) og Q9FN samt Sony XE90 (2017), XF90, ZD9 og ZF9.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu