recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K TV med ikke 4K receiver?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K TV med ikke 4K receiver?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Tjek hdfury avr Key:)

Har godt luret på den, men den har kun een indgang. Kan man virkelig ikke få noget tilsvarende der har nogle flere indgange, ellers skal man også have en HDMI switch foran. Eller hvad?

De sælger også en switch til at smide foran med prioritering:)
Har dog ikke undersøgt den del men avr Key er på vej:)0
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2018 kl. 21:44
Understøtter nogle af de enheder der overhovedet 4k?
Ps4 har selvfølgeligt HDR som receiveren nok heller ikke sender videre når den ikke har 4k men hvad taber du på de andre ved at køre gennem receiver og få den gode lyd?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvilke lydformater understøtter Reciveren.? Hvis ikke den kan klare de nye formater, så før lyd direkte til Reciver med Coax eller Toslink.
 
Hvad skulle det hjælpe hvis den ikke understøtter formaterne??
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 11:08

 Hvis ikke Reciver kan køre de nye formater, så mistes der ingenting ved at bruge Coax/Toslink, da de forbindelser ikke kan overføre dem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Lyd fra ATV 4K via: ARC (DD+ og DTS, der er ikke lossless i ATV)


Jo, der er lossless i ATV 4K. Ikke som bitstreaming, men LPCM som er samme kvalitet (lossless DTS-HD MA, TrueHD, etc..).
Den mangler dog Atmos fra lokale kilder.


Redigeret af Deschain - 10-Oktober-2018 kl. 14:10
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Lyd fra ATV 4K via: ARC (DD+ og DTS, der er ikke lossless i ATV)


Jo, der er lossless i ATV 4K. Ikke som bitstreaming, men LPCM som er samme kvalitet (lossless DTS-HD MA, TrueHD, etc..).
Den mangler dog Atmos fra lokale kilder.

Jeg mente nu også at f.eks. iTunes ikke når højere end DD+, så JEG har intet brug for lossless fra ATV som tingene står nu. 

Kommer der en dag hvor der streames (ikke bare lokalt) i lossless, skal jeg bare have en ny AVR!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


Jeg mente nu også at f.eks. iTunes ikke når højere end DD+, så JEG har intet brug for lossless fra ATV som tingene står nu. 

Kommer der en dag hvor der streames (ikke bare lokalt) i lossless, skal jeg bare have en ny AVR!

Der streames da fint fra Itunes i 4K med HDR og Atmos (på de film der understøtter det)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 17:23
Naja og også fra Netflix.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 17:29
Yes men det er Atmos i en DD+ container. Det er intet problem, men det er bare ikke lossless.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Yes men det er Atmos i en DD+ container. Det er intet problem, men det er bare ikke lossless.

Det var jeg ikke klar over. Troede det var Lossless. 

Det lyder ihvertfall bedre end det gjorde før
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 07:36
En lille update på det oprindelige spørgsmål:
Jeg satte rPi og PS4 i TV'et, og forbandt receiver til HDMI-ARC udgangen, og det fungerer.
Så nu har jeg 4K billede, og TV'et kan så enten stå til PCM lyd over ARC eller "Auto".

Ved PCM ser receiveren ikke hvilket format den får, sætter man TV'et til "Auto" gik det fint med dts osv., og receiveren viser også symbolet i sit display. 


Så alt ser ud til at være godt, nu vil jeg bare nyde indkøbet :) 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu