recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mislyd i bluetooth høretelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mislyd i bluetooth høretelefoner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Methmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Methmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mislyd i bluetooth høretelefoner
    Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 21:19
Hej folkens Jeg har et mega irriterende problem. Når jeg vil høre musik fra min mobil til mit bluetooth headset(Samsung flex) eller til min parrot i bilen. Så er der en træls skratte agtig lyd i diskanten. Jeg har som sagt oplevet det på flere enheder, samt et andet headset, som jeg leverede tilbage, fordi jeg troede at det var det, som fejlede noget. Jeg fandt så ud af, med min gamle mobil(Samsung Galaxy S5) at det var når mit smartwatch(Samsung gear 2) var koblet på samtidig via bluetooth, afbrød jeg forbindelsen, så forsvandt mislyden, og det lød perfekt. Men nu har jeg fået ny mobil(Huawei P20 lite), og nu får jeg præcis den samme mislyd igen. Også selvom at der ikke er andet koblet til bluetooth samtidig.

Har i nogen ideer? det er jo umiddelbart et eller andet, som påvirker bluetooth overførslen.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 23:13
lyder i høj grad til at du har skruet for højt op i lyden, så diskanten ryger over grænsen - har du mulighed for at lave en lydprofil i din afspiller så du kan skrue ned for diskanten?
Til top
Methmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Methmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2018 kl. 23:21
Mislyden er der også ved lav volume.
Nej. Kan ikke skrue på diskanten. Vil også lige tilføje, at det er afspilning fra alle apps. 
Det virker som et codec problem på P20 lite. Har nemli også forsøgt afspilning fra min kollegas P20 lite, med samme resultat 🤔
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Methmann Methmann skrev:

Mislyden er der også ved lav volume.
Nej. Kan ikke skrue på diskanten. Vil også lige tilføje, at det er afspilning fra alle apps. 
Det virker som et codec problem på P20 lite. Har nemli også forsøgt afspilning fra min kollegas P20 lite, med samme resultat 🤔
Vil også umiddelbart sige ud fra beskrivelse at det peger i retning af digital overstyring et sted i kæden.
Hvordan lyder materialet på hovedtelefon udgang på mobil?
Mvh. JørgenT
Til top
Methmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Methmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2018 kl. 21:08
Hej Jørgen

Der er ikke noget at høre, hvis jeg bruger kablet hovedtelefoner :-/

Har aktiveret udviklertilstand på mobilen, for at komme ind, og se om jeg kunne tvinge den over på et andet codec. Men den låser sig desværre til sbc ligeså snart jeg tilslutter mine BT hovedtelefoner. Spekulerer på, om løsningen kunne være, at købe nogle hovedtelefoner der understøtter andet format, men ved ikke rigtigt, hvilke det skulle være, de skal bruges til sport.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu