recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler BBC på DVB-C tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mangler BBC på DVB-C tuner

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
baekalfen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baekalfen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 En billig T fordeler det er da at ønske sig problemer, væk med den og brug noget ordentligt.

Haha, det må jeg få set på :D TV'et bliver desværre lige brugt, så jeg må afprøve uden fordeler i morgen.

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Kan tuneren fortælle noget om signalstyrke, SNR og BER?

Ja, når jeg tuner ind på MTV på 770MHz, får jeg en SNR på 23dB, BER på 0, og den giver en "signal strength" på 46%. Billede og lyd er umildbart helt fint på kanalen.


Redigeret af baekalfen - 16-Oktober-2018 kl. 20:02
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2018 kl. 22:34
Selv om BER er 0, så er SNR-tallet ret dårligt og under det anbefalede, så det kan sagtens være at støjen helt har overtaget de berørte frekvenser.
Til top
baekalfen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baekalfen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 10:58
Så er årsagen fundet! Som Radiomanden var inde på, så var det omkring fordeleren det går galt. Jeg har lige prøvet med tuneren direkte i fordeleren (uden forlængerkabel), og nu kan den finde de sidste 3 kanaler!

Mange tak for hjælpen Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu