recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv tænder selv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv tænder selv.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gunner Gunoil Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunner Gunoil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 10:49
Jeg havde et lignende problem, jeg opdagede at mit TV tit var tændt om morgenen eller natten, men jeg ved at det er mit AppleTV der gør det for jeg har set at TV'et har været "selvtændt" med ATV homescreenen tændt. Jeg har prøvet mange ting, slået automatisk opdatering fra, frakoblet Airplay mm. og intet hjalp.

Jeg fandt så ud af at problemet opstår hvis jeg går for hurtigt ud af eks. Netflix eller HBO Appen, altså hvis jeg er midt i et afsnit af en serie, pauser den og klikker på homeknappen så jeg ryger ud på menuen af Apple TV, og derefter smider den på vågeblus...eller simpelthen bare sætter den på vågeblus direkte fra en streaming App.

Løsningen var for mig, sørg for at komme ud på streaming App'ens forside/menu (klik et par gange på Menu på ATV remoten) og så først derefter klikke på home knappen på ATV, og så sætte den på vågeblus.

Jeg ved ikke præcis hvorfor det her sker, men gør jeg det på denne måde, altså "lukker Appen ned" før jeg slukker ATV, så tænder mit ATV og dermed også mit TV ikke af sig selv. Jeg kunne forstille mig det handler om streaming Appen der på et tidspunkt vil opdaterer det punkt den er sat på pause på, og hvis Apps på ATV gør det, så er det da bestemt også muligt at et SmartTV gør det


Redigeret af Gunner Gunoil - 18-Oktober-2018 kl. 10:53
Til top
AL78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2008
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AL78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 14:17
Spændende oplevelser folk har haft...😲
Mit tv starter op hver gang på “internet” app’en i Samsung menuen. Så nu har jeg fjernet app’en fra startsiden. Så er jeg nysgerrig om, hvor den i så fald starter op. Umiddelbart lyder Apple tv til at være hovedmistænkte, men kan man udelukke routeren eller boksen fra fiberen...? Er sgu ikke så teknisk anlagt, men håber at det snart lykkes at finde synderen....
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 03:42
Endnu en kilde kan være et USB tastatur. Det behøver ikke være parret med TV eller box, signalet det udsender for at gøre opmærksom på sig selv, kan være nok til at TV eller boxe starter op.

Jeg har selv haft problemet og læste om USB problemet på flere forums. Efter jeg huskede at slukke USB tastaturet som er koblet til min streaming server, ophørte problemet med at TV og Shield tændte spontant.

Reflektioner fra solen har jeg også oplevet, både på et Sony billedrørstv og et Panasonic plasma. Ved Panasonic'en oplevede jeg også at i 1-2 timer i vinterhalvåret reagerede den nogle gange ikke på fjernbetjeningen, det viste sig at være reflektioner fra naboens drivhus, så det måtte løses ved ommøblering af stuen...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu