recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Marantz SR5010 og beolab 7.1 tilslutning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Marantz SR5010 og beolab 7.1 tilslutning?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Marantz SR5010 og beolab 7.1 tilslutning?
    Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 19:08
Hej,

Jeg skal til at lave loftshøjtaler herhjemme og skal derfor kun have en center og en subwoofer udover dem i loftet.

Dertil har jeg købt en Beolab 7.1 som center højtaler. 

Den skal kobles til min marantz sr5010.

Hvordan gør jeg dette for at kunne virke som center og tænde når forstærker tænder? Gerne link til kabler osv.



På forhånd tak.

God aften

Mvh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 19:32
SR 5010 har pre-out til center og 12 volt trigger.

Begge dele kan kombineres til powerlink med et adapterkabel som dette:

Så skal du bare have et powerrlink kabel over til din centerhøjttaler.

Kig evt i PeterPans tråd her på recordere.dk der er vist 1000 kombinationer af alt muligt udstyr, hvor der altid er noget B&O imellem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2018 kl. 19:59
Hej Klaus.

Tak for svar.

Jeg tænker om det er ok med 12volt som trigger udgang. Kan læse i hans tråde at det kun er 5v (usb).

Sker der noget ved det?
Til top
AllanMinds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2015
Sted: Hinnerup, Dk
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AllanMinds Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 09:29
Hej 

Hvis du bruger kablet fra av-connection er det ikke noget problem, der er en 12 til 5 volt stepdown i kablet.

Allan
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2018 kl. 12:00
Hej igen. Så lykkedes det, har fået kabel og højtaler, dog syntes jeg højtaleren brummer en del, hvilket er meget irriterende. Hvad kan dette være?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu