recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny lejlighed ny opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny lejlighed ny opsætning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny lejlighed ny opsætning
    Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 15:22
Hej Alle,

Jeg er lige rykket i en ny lejlighed og har fået kontor (1. sal) ret upraktisk i forhold der hvor internet stikket er (stue). Normalt ville jeg gå igang med at trække et langt LAN kabel igennem hele hytten. Men tænkte at vi måske er nået dertil med teknologien hvor jeg kan finde en anden løsning.
Issued er at jeg gamer lidt og selvfølgelig gerne vil have en så stabil løsning som mulig. Er der nogen der kender til en smart løsning. 
Jeg spiller på en stationær PC. 

Sig endelig til hvis andre oplysninger er nødvendige :) 


Redigeret af SoronSR - 18-Oktober-2018 kl. 15:23
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2018 kl. 17:11

 Der kan bruges en Extender, eller der kan bruges Homeplug så det kommer via stikdåserne i huset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SoronSR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoronSR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 10:52
Uh HomePlug ser smart ud. Kan det kører i alle hjem. Altså uafhængig af udbyder/opkobling af der hvor nettet kommer ind og er der nogle betemte krav til ens stikdåser :)

Og hvad skal man så vælge af HomePlug. Der er vel nogle som er bedre nd andre? :) 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 10:55
Se Steen´s seneste video om homeplug.. Læs evt også kommentarer derunder.. 


Homeplug er IKKE altid en god løsning, specielt ikke hvis du skal bevæge dig over forskellige faser på installationen. 

Mit bud - Træk det netværkskabel, hvis du kan komme til det, (kæmp gerne lidt for det, det betaler sig Wink). 

Redigeret af Kandersen - 19-Oktober-2018 kl. 10:56
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu