recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 27" 1080P Gaming skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 27" 1080P Gaming skærm?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny 27" 1080P Gaming skærm?
    Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 16:24
Hej
Min søn går og pønser på at udskifte hans 24" Philips tv med en decideret gaming monitor.

Han har en computer med følgende dele
GPU: Geforce gtx 1060 6gb
CPU: Ryzen 7 1700
Ram: 16 GB 3000 mhz

Han spiller på nuværende tidspunkt CS GO og Fortnite, men det kan hurtigt ændre sig. Nok mest stadigvæk FPS genren.


Han hælder meget til 27" skærme, men så vidt jeg kan læse mig frem til. Anbefales der ofte opløsning på 1440P i den størrelse, og det mener jeg ikke hans grafikkort egner sig godt til.

Jeg har ikke så meget erfaring lige med den del. Men vi fandt en 27" Acer Predator skærm på Elgigantens hjemmeside til 3000 kr. Det er en 1080P skærm med 144 hz og G-sync. Det vil kræve en køretur på 2 gange 110 km at hente den, da den kun sælges i udvalgte butikker.

Er der har erfaring med 1080P gaming på 27" skærm.




Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 17:24
Jeg mener også din bekymring vedr. 1060 og 1440p er valid.

Når det så er sagt, så vil jeg personligt synes at 1080p i 27" er for lavt!

Måske det var en idé at gå en mere fremtidssikret løsning imøde med en ASUS ROG PG279Q, og så evt. opgradere på grafikfronten senere. Jeg ved dog ikke hvordan sådan en 1440p monitor scaler til 1080p.


Redigeret af floe - 20-Oktober-2018 kl. 17:26
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 18:28
Du behøver jo ikke spille i den maksimale opløsning din skærm er i stand til at vise.
Jeg har selv en Dell 25" IPS-skærm i 1440p, men har endnu ikke opgraderet mit grafikkort, så det kan følge med i højeste opløsning, når jeg spiller, men det ser nu ganske fint ud i 1080p.
Vil man have det bedste frem i skærmen, skal det hele selvfølgelig passe sammen, men det fungerer aldeles fint, selv når den skal skal tilpasse den lavere opløsning, så det passer til skærmen...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2018 kl. 18:37
Tak
Vi fandt nogle test på Youtube, hvor der køres 1440p på hans kort. Det ser ud til at Fortnite kommer på omkring 100 fps, når han anvender de indstillinger han bruger nu mht shadows, anti aliasing, post processing og epic.
Så vi snakkede om at hoppe på en Predator xb271hua, hvis den igen går i 3500 kr., som den før har været. Der var også en fin Dell s2716dg til 3800 kr, men Predator designet er nok mere tiltalende for en dreng.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 08:35

Det endte med en Asus MG278Q. Den kører fint. Men han kommer nok til at opgradere grafikkortet på et tidspunkt.

 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 12:44
Står i samme situation og cirka samme pc

Hvorfor blev det ikke en med G-sync?

Troede det var et “must have”?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 14:50
Skærmen er sæt ned til 2900 kr inkl. COD Black Ops 4. Inde på komplett.dk
Da han spiller meget online fps spil, hvor det anbefales at slå det fra, valgte vi denne løsning. Jeg har så i mellemtiden købt et brugt Radeon rx vega 56, som jeg sætter i hans computer. Jeg savnede selv muligheden for at kunne spille på min computer, så jeg tager bare gtx 1060'er en, da mit behov ikke er så stort.
Skal dog siges at CSGO og Fortnite køre fint uden at det hakker.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu