recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI problemer - Farveudfald med Xiaomi TV box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI problemer - Farveudfald med Xiaomi TV box

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI problemer - Farveudfald med Xiaomi TV box
    Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 12:28
Har nogen andre oplevet delvist billedudfald over HDMI?
Jeg har købt en Android TV box (Xiaomi 4k Box) til brug med forældrenes ældste TV (Philips 37PFL8404H)

Det meste af tiden fungere det fint, men af og til er problemer med billedet.
Det ser ud til én af farverne i HDMI signaler forsvinder (blå baggrund bliver til lyseblå).
Det optræder ret tilfældigt og forsvinder af sig selv efter et par minutter, men kan fremskyndes ved af fra+tilkoble HDMI signaler el. skifte kanal på TV'et.

Det er forsøgt at bruge en anden HDMI indgang, samt at skifte fra original kabel til et andet kabel, umiddelbart gør ingen forskel. Ingen af kablerne kan dog betegnes som høj kvalitet, men de er ret korte (ca 1m)

Tidligere har der været tilsluttet en computer til fjernsynet (DVI --> HDMI) og det kørte uden tilsvarende problemer.

Umiddelbart vil jeg benytte RMA, men har en mistanke og det er et HDMI kompatibilitetsproblem.


Redigeret af omegasteffy - 22-Oktober-2018 kl. 12:30
Til top
fredvej Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2010
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fredvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 14:56
Som første trin i en systematisk fejlsøgning ville jeg slutte boxen til et andet TV og se om fejlen kan fremprovokeres, og dernæst teste det mistænkte TV med en anden signalkilde på samme HDMI-port med samme kabel.


Redigeret af fredvej - 22-Oktober-2018 kl. 14:57
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 23:41
Et eksempel på når billedet er gået i skoven, umiddelbart er jeg i tvivl om det kunne være den røde farve der mangler, måske sker fejlen i et andet farverum end RGB
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2018 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af fredvej fredvej skrev:

Som første trin i en systematisk fejlsøgning ville jeg slutte boxen til et andet TV og se om fejlen kan fremprovokeres, og dernæst teste det mistænkte TV med en anden signalkilde på samme HDMI-port med samme kabel.
Der har du helt ret i og ærgrer mig over jeg ikke fik det gjort inden jeg tog afsted.
Tanken strejfede mig, men der var også en del søvnunderskud. 
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 22:13
Det lader til problemet man løses ved vælge en fixed opløsning (go hermed slå auto-resolution fra)
Til top
omegasteffy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér omegasteffy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2019 kl. 09:01
Ok det opløsningen alligevel ikke var svaret.

Det lader til problemet er farverummet YUV giver fejl, mens RGB fungere ok.
Nogle Philips or Sony tv skulle rapportere at de understøtter YUV, men som billedet vise ikke altid håndtere det. Xiaomi Box'en har support for at vælge RGB, men det var der vist ikke fra starten.

"ALL AMLogic boxes have problems with older Sony / Philips TV's that wrongly broadcast over HDMI they can handle the YCbCr colorspace. When they can if fact NOT. It's a TV issue."

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu