recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende kanaler i yousee mellempakke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende kanaler i yousee mellempakke

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 09:49
Har du tjekket om Yousee har ændret på frekvenserne i mellempakken, så det kun kræver en ny kanalsøgning for at få dem igen?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 10:23
Har du prøvet at tilslutte tvet direkte til stikket fra yousee uden om din forstærker og splitter? 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 11:23
Hvis du har et nyere modem, kan du prøve at nørde med dens spectrum analyzer (muligvis modem-ip:8080). Den kan fortælle dig, om der sidder et filter.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

....Tv boksen har jeg vel haft de sidste 10 år (måske længere) og den er løbende blevet udskiftet, pt. er det en humax.
Hvornår blev den sidst skiftet? Hvis du f.eks. har fået 4K modellen, så giver det mening, hvis de har byttet din mellempakke for en mellempakke-bland-selv...

Redigeret af miri - 26-Oktober-2018 kl. 12:52
miri
Til top
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 13:42
Det er ikke 4k modellen.
Men det er heller ikke boksen som er problemet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Det er ikke 4k modellen.
Men det er heller ikke boksen som er problemet.
Det der spørges om, er problemet startet samtidig med (eller umiddelbart efter) bytte til denne boks? Wink

Redigeret af JørgenT - 26-Oktober-2018 kl. 14:26
Mvh. JørgenT
Til top
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 13:30
Så spiller det!
Der var en yousee tekniker forbi i formiddags, som fik skiftet filter i deres krydsfelt.
Det viste sig at der skiftet filter hos den forkert kunde tidligere.
Så nu er alle glade Smile
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af JOL2750 JOL2750 skrev:

Så spiller det!
Der var en yousee tekniker forbi i formiddags, som fik skiftet filter i deres krydsfelt.
Det viste sig at der skiftet filter hos den forkert kunde tidligere.
Så nu er alle glade Smile

Og det var det, de ikke ville indrømme tidligere?
Til top
JOL2750 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JOL2750 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 11:12
Ja, er det ikke fantastisk Wink
I deres system er det registeret korrekt, men en tekniker har på et tidspunkt fået skiftet det forkerte filter ude i krydsfeltet.
Bare lidt trals at det kræver adskillige opkald og en lang smøre om at det nok er hos mig problemet er og jeg kommer til at betale for tekniker besøget hvis de ikke kan finde fejlen.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 11:32
Det undrer mig blot, at et filter kan være skyld i, at du ikke kan se kanalerne på dine TV, men godt via din boks.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2018 kl. 12:30

 Hvis det forkerte filter er blevet monteret, så det kun er grundpakken der kommer igennem, så er der kun via TV boksen der kan ses Mellempakken, da den bruger de krypterede kanaler, nu hvor det rigtige er monteret, så kan pakken også ses på de andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu