recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVFORUMS har testet Panasonic DP-UB9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVFORUMS har testet Panasonic DP-UB9000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Som vi tidligere har diskuteret så er det jo subjektivt hvad man er til, jeg pointere blot fejl som er objektivt nemme at dokumentere og ilustrere, jeg ved godt nogle tager det personligt, oftest folk som har en trang til at beskytte deres investering, sådan har det altid været.

Meget rigtigt.

Derfor skal man altid være MEGET forsigtig med at tage brugererfaringer på forums alt for seriøst. De er ofte alt for farvede.
Og præcis derfor gør jeg i mit indlæg opmærksom på nøjagtig det samme - test selv. Omkring beskyttelse af sin investering, så kan man være sikker på, at jeg havde sendt afspilleren retur, hvis den til mit brug havde været noget bras - det har jeg gjort før. Men den er ikke noget bras, den er i mine øjne nøjagtig som avforum beskriver i deres test.

Det var ikke specifikt møntet på dig, men en generel betragtning...
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 13:00
Det er nok for meget at håbe på at LX500 eller UB9000 bliver lidt billigere Black Friday
Men måske

Redigeret af jake51 - 31-Oktober-2018 kl. 13:00
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 13:13
Pioneer føles som noget der skulle koste 15K, så gætter på de har prissat den for at eliminere konkurencen i det segment.

Dog en killing i forhold til min gamle Denon DVD A1UD.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Pioneer føles som noget der skulle koste 15K, så gætter på de har prissat den for at eliminere konkurencen i det segment.

Dog en killing i forhold til min gamle Denon DVD A1UD.
Så ta dog en fuld voksen i stedetWink Pioneer UDP-LX800


Jeg regner selv med at få den hjem på lån om 2-3uger.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 16:25
Men den koster så en pæn slat
18K, vist nok
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Som vi tidligere har diskuteret så er det jo subjektivt hvad man er til, jeg pointere blot fejl som er objektivt nemme at dokumentere og ilustrere, jeg ved godt nogle tager det personligt, oftest folk som har en trang til at beskytte deres investering, sådan har det altid været.

Meget rigtigt.

Derfor skal man altid være MEGET forsigtig med at tage brugererfaringer på forums alt for seriøst. De er ofte alt for farvede.
Og præcis derfor gør jeg i mit indlæg opmærksom på nøjagtig det samme - test selv. Omkring beskyttelse af sin investering, så kan man være sikker på, at jeg havde sendt afspilleren retur, hvis den til mit brug havde været noget bras - det har jeg gjort før. Men den er ikke noget bras, den er i mine øjne nøjagtig som avforum beskriver i deres test.

Det var ikke specifikt møntet på dig, men en generel betragtning...
Nej, men det er et modargument der ret ofte misbruges (i mine øjne), af folk der vil have ret i en debat.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 17:18
Hother du har startet endnu en Pioneer UB9000 tråd og henviser til en subjektiv test på AVF som faleder i din smag, men bryder dig generelt ikke om at nogen kritisere eller påpeger fejl, du har umidelbart den samme tendens som de fleste andre der ønker at forsvare deres valg af personlige årsager, og det er helt ok, men nogle gange skal man bare indrømme at der er ting man ikke forstår eller gider bekymre sig om, og lade dem der prøver at uddybe og studere ting nærmere gøre det medmindre man direkte kan blande sig objektivt og konstruktivt i debatten.

Så længe der er Panasonic UHD afspiller tråde og de fortsat bruger den samme begrænsede processor vil der være nogen der påtaler det ligemeget hvor glad du er for din afspiller og lgemeget hvor lidt du kan se fejlen.
Det er ikke for at få ret eller ikke ret, der er simpelthend ting der er så simple at teste og dokumentere at det er åbenlyst hvis man har en smule forståelse for hvordan man generere et billede med nutidens teknologi, der er helt sikkert mange flere mindre fejl som er langt svære at ilustrere.

En skam at anmeldere er så talentløse og utekniske som de er og at målinger og tests ikke længere er noget der er velanset, og det her helt sikkert dybt nede noget med penge at gøre, på enten den ene eller anden måde.

Og for at berolige dig en smule kan jeg sige at der nok ikke er noget der er bedre end din Panasonic UB9000 til dit behov og din smag, du har simpelthend skudt papagøjen lige i øjet.


Redigeret af stridsvognen - 31-Oktober-2018 kl. 17:19
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother du har startet endnu en Pioneer UB9000 tråd og henviser til en subjektiv test på AVF som faleder i din smag, men bryder dig generelt ikke om at nogen kritisere eller påpeger fejl, du har umidelbart den samme tendens som de fleste andre der ønker at forsvare deres valg af personlige årsager, og det er helt ok, men nogle gange skal man bare indrømme at der er ting man ikke forstår eller gider bekymre sig om, og lade dem der prøver at uddybe og studere ting nærmere gøre det medmindre man direkte kan blande sig objektivt og konstruktivt i debatten.


Det tror jeg at du har misforstået. Jeg synes at det er fint at kritisere - hvis bare at jeg har mulighed at forholde mig til kritikken - herunder selv at kunne se en rejst kritik.

Men du har helt ret, jeg gider bestemt ikke at bekymre mig om noget som jeg ikke kan forholde mig til. og noget som jeg ikke forstår i den rejste kritik. Jeg synes nu egentligt, at jeg forholdte mig objektivt til dine påstande, ved at tage billede fra Spears og Munsil m.v.

Om jeg blander mig konstruktivt, mja altså, jeg kan jo kun indgå i debatten i det omfang jeg evt. kunne observere de fejl du påpeger.

Og herfra vil jeg nøjes med at nyde mit udstyr. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Hother du har startet endnu en Pioneer UB9000 tråd og henviser til en subjektiv test på AVF som faleder i din smag, men bryder dig generelt ikke om at nogen kritisere eller påpeger fejl, du har umidelbart den samme tendens som de fleste andre der ønker at forsvare deres valg af personlige årsager, og det er helt ok, men nogle gange skal man bare indrømme at der er ting man ikke forstår eller gider bekymre sig om, og lade dem der prøver at uddybe og studere ting nærmere gøre det medmindre man direkte kan blande sig objektivt og konstruktivt i debatten.


Det tror jeg at du har misforstået. Jeg synes at det er fint at kritisere - hvis bare at jeg har mulighed at forholde mig til kritikken - herunder selv at kunne se en rejst kritik.

Men du har helt ret, jeg gider bestemt ikke at bekymre mig om noget som jeg ikke kan forholde mig til. og noget som jeg ikke forstår i den rejste kritik. Jeg synes nu egentligt, at jeg forholdte mig objektivt til dine påstande, ved at tage billede fra Spears og Munsil m.v.

Om jeg blander mig konstruktivt, mja altså, jeg kan jo kun indgå i debatten i det omfang jeg evt. kunne observere de fejl du påpeger.

Og herfra vil jeg nøjes med at nyde mit udstyr. 

Og dermed har du også tydeligt bevist at du ikke kan forholde dig til testbilledet, og hvor du skal kigge, eller hvor du skulle fokusere kameraet.

Jeg er helt sikker på jeg ville kunne ilustrere effekten for dig på film materiale hvis vi kiggede på samme skærm, men da du foretrækker den tilføjede forvrængning er det jo uden betydning, da du har foretaget et subjektiv valg, skulle du få lyst til at studere det nærmere er du altid velkommen og jeg skal gerne ilustrere, og hvis du ikke har lyst er det blot at ignorere det, men når du respondere på mine poster og påstår det ikke kan ses, vil jeg selvfølgelig gøre hvad jeg kan for at ilustere det her med feks closeups af testbilleder osv.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Men den koster så en pæn slat
18K, vist nok
Det er stadig dog kun ca. det halve af hvad en Denon DVD A1UD kostede i tidernes morgen. Som jeg i øvrigt syns var alt for dyr i forhold til den samlede ydelse på 28-30k.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2018 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Men den koster så en pæn slat
18K, vist nok
Det er stadig dog kun ca. det halve af hvad en Denon DVD A1UD kostede i tidernes morgen. Som jeg i øvrigt syns var alt for dyr i forhold til den samlede ydelse på 28-30k.

Den er da tung, men nok noget af det ringeste Blu ray afspiller jeg har haft, ufattelig langsom og lyden var helt forfærdelig, især på analog udgangene.

Den blev dengang total baghjulet af OPPO 83 på samtlige parametre, undtagen vægt og look.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu