recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - er flytte i hus ny opsæning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

er flytte i hus ny opsæning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kdybro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdybro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: er flytte i hus ny opsæning
    Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 13:43
Hej alle sammen

Jeg vil gerne have hjælp til at sætte min biograf op på ny her i huset.
Det jeg køre med er

panasonic tx-65fx780e
receiver rx-a3050
2 klipsch rp-260f
1 klipsch rp-440c
2 klipsch rp-240s
1 svs sb2000

her par billede af vores stue hvor de skal vare  



Redigeret af kdybro - 26-Oktober-2018 kl. 14:42
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 18:23
Hejsa ... Hvis du vil have hjælp, så er det altid en god idé at stille spørgsmål, i stedet for bare at skrive "jeg vil ha hjælp". Så, prøv det.


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 22:23
hvad skal du have hjælp til?
Til top
kdybro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdybro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 16:50
det jeg skal have hjælp til er hvor jeg skal placere sursound back. det er fordi at jeg har fået at vide at højttaler kommer for langt tilbage.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 16:56
Placér dem, hvor det er mest praktisk for dig. Du får alligevel aldrig korrekt surroundlyd i dén stue, hvis alting skal hænge på væggen. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 17:07
Hvis du skal have surround, skal du enten kun bruge stolen midt foran fjernsynet, eller flytte om.

Forskellen mellem højre, venstre og center er - hvis du sidder i sofaen - næsten ikke eksisterende.
Placer tv på væggen hvor lampen hænger og få rykket stolen ind under trappen. Baghøjttalere hænger du op mellem vinduerne i ydervæggen

Søg inspiration til placering her:

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 18:21
Hvis det var min stue, så ville jeg sætte tv og fronthøjtalere ved vægen i modsatte ende af stuen....
Mvh Frank 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2018 kl. 23:27
Jeg ville sætte sofaen op mod den korte væg til højre og TV til venstre i billedet. Så ville det passe bedre med afstanden til TV'et. TV'et undertrappen virker som en dårlig løsning synes jeg.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 07:09
Først og fremmest skal du skjule ledningerne. Argh, det går lige i nervebanen at se en ledning hænge op af en væg.

Måske dreje stolen så den peger mod tv'et. 

Placere baghøjttalerne ud fra sofa lytte positionen. Måske lige bag ved. og peg dem over mod hvor folk skal sidde. Hæng dem ikke for højt.

Mere afstand på dine fronter så du får et bedere lydbillede. 

Stil gerne skoene ud i gangen, i stedet for under bordet. Vil gøre meget for akustikken ;)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
kdybro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2012
Sted: Sindal
Status: Offline
Point: 87
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kdybro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 09:43
det er nogen god ting at i kommer med. hvordan vi gør det kommer nye billede af
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2018 kl. 18:57
Dine surround højttalere skal ned i ørehøjde.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu