recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan man vende stereoen fra TV til aktiv højttaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan man vende stereoen fra TV til aktiv højttaler?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kalle Ferm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juli-2008
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kalle Ferm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan man vende stereoen fra TV til aktiv højttaler?
    Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 21:20
Jeg har et lidt specielt problem.
Jeg har et PX80 hvortil jeg har tilkoblet mine System Audio aktive højttalere.
Grundet en stue der er svær at indrette, måtte jeg bytte venstre og højre højttaleren om, for at kunne trække strøm til højttalerne.

Det fungerer fint nu, hvor jeg bare kunne bytte om på de analoge phono lydkabler, så stereolyden blev korrekt fra fjernsynet op til højttalerne.

Når jeg skifter fjernsyn, er der nok lille chance for at der er analog lydudgang igen.

Hvad gør jeg så, for at få vendt lydbilledet højre-venstre? Kan man mon få en eller anden slags boks...?

Højttalerne har udover phono en minijack indgang såvel som to optiske indgange.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2018 kl. 21:41

 Der er ikke så meget at gøre andet en at de placeres korrekt. En forlænger ledning kan da klare det problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2018 kl. 03:34
Hvis du får nyt TV, så skal du jo selvfølgelig nok bruge en DAC alligvel, så hvorfor så ikke bare gøre det samme fra DAC til højttalere der, som du gør nu? Altså bare bytte rundt på kablerne?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu