recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der nogen der har set Sony’s  KD-85XF8596
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der nogen der har set Sony’s KD-85XF8596

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der nogen der har set Sony’s KD-85XF8596
    Sendt: 01-November-2018 kl. 15:55
Er der nogen der har set Sony's KD-85XF8596 ? Samt billedet på den?

Størrelserne under denne model har IPS panel hvor 85" har VA Panel som efter min mening gør den ret spændende.

Jeg er selv på udkig efter så stort TV som muligt og har denne i tankerne. Samt havde også Samsungs budget model i tankerne 82Q6FN. 

Der er kæmpe forskel på prisen på de 2 skærme.

Hifiklubben siger Sony'en og en som kalibrere TV og projektorer ville også vælge Sony'en.



Bruger Nvidia Shield samt Panasonics UB900.


Redigeret af Tmann - 02-November-2018 kl. 07:34
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2018 kl. 07:19
Et tip
Du skal ændre overskriften til noget relevant om fladskærmen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 01:03
Det er korrekt, at 75"eren har IPS-panel, men de mindre modeller har også VA-panel, de er bare navngivet anderledes.

Jeg kan se, vi har samme projektor og lærred fra samme fabrikant.
Er det fordi, du vil væk fra en projektor-løsning, du kigger på stort TV?

Jeg er ret sikker på, du vil blive ret skuffet, hvis du vælger et TV i stedet for din projektor, da der, som du sikkert ved, er ganske betragtelig forskel på størrelsen.
På trods af, der er tale om et stort TV, kommer det ikke i nærheden af hvad din projektor leverer.
Fordelen er, du er fri for at mørkelægge...

Jeg er i øvrigt ret enig med jake i, at du måske burde ændre din overskrift til noget mere sigende, hvis du ønsker flere kvalificerede svar...




Redigeret af Supergris - 03-November-2018 kl. 01:06
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 10:13
Synes faktisk det er en relevant diskussion, da mange ikke har plads til eller ønsker en Projektor. Og der nu kan fås pænt store TV til overkommelige penge, så der reelt er et alternativ.

Man skal jo sammenligne krone for krone hvad man får hhv ved PJ løsning vs stort TV løsning.

75 tommer TV starter ved godt 11k

Sony 85 tommer TV til under 30k:


Redigeret af Munch - 03-November-2018 kl. 10:18
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 11:05
Hvad med en af de der Near view laser projektorer. dem som står foran væggen ?

Stort billede, sansynligvis god billede kvalitet. Ingen larm osv.
Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2018 kl. 12:53
Jeg har udfaset min projektor af den grund vi er flyttet i eget hus og i stuen hvor det var tiltænkt, er lidt mere “bøvlet” at mørkelægge stuen som på samme måde som i det gamle hus.

Vi sidder 6 meter fra væggen så har ønsket så stor en skærm som muligt til et “rimligt” budget. På sigt vil jeg også gerne have projektor ind igen. Og teknologien går så stærkt, så ingen ved hvordan det ser ud om 4 - 5 år.

Mit spørgsmål gik på om der var nogen der havde set lige nøjagtig den model da den havde VA panel hvilket gjorde den interesant i mine øjne i stedet for IPS panel. 

Talte med en Sony tekniker som fortalte hvor Sony’en var bedre samt hvor Samsung’en havde sine fordele ift. Sony.



Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2018 kl. 10:54
Bare mine tanker: med sådan en stor skærm kan IPS være en fordel pga betraknings vinkel. Havde selv et LED 75" og det var fint når man sad lige foran, men nu man lå i sofaen eller sad ud til siden bliver billedet udvasket. Det sker ikke ved Projector, og mindre ved IPS og Oled end VA og LED.


Til top
Tmann Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2011
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tmann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2018 kl. 17:08
Nå. Nu er det bestilt med en forventning om det bliver leveret starten af december.
Så skal jeg nok lige smide min egen lille korte anmeldelse af det samt lidt billeder før/efter :)
Sony 85” KD-85XF8596
Panasonic 4K Blu-ray DMP-UB900
Denon AVR-X6300H Reciever
B&W 683 Fronter
B&W HTM61 Center
B&W DS3 Surround
B&W ASW610XP Subwoofer
Sony PlayStation 4 PRO
Nvidia Shield TV
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2019 kl. 13:32
har du fået tv'et? Overvjer selv at skifte 100" jvc x30 ud med dette sony. Jeg har dedikeret bio, men tænker at det bare ville være nemmere for mig og især børnene at gå ned og se/spille frem for projektor.

Men jeg er meget i tvivl om jeg kan leve med "kun" 85 tommer. Faktisk kunne jeg godt opgradere lærred til 110 eller 115". 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu