recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste forbindelse til internet/telefon i KBH C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste forbindelse til internet/telefon i KBH C

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 13:35
Hej.

Det nemmeste vil være hvis der allerede er et Kabel TV stik i lokalet. Her er et link, så du kan se hvilke hastigheder I så kan få:


Hvis I er i den situation at der ikke allerede er et stik i lokalet, kan du prøve at søge på lejligheden på 1. sal. og så se hvikle hastigheder I kan forvente, hvis i får installeret et kabel TV stik.

Hilsen Carsten.

Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 13:37
Altså hvis du har den eksakte adresse, så kan jeg godt prøve at se hvad der kan leveres (under TDC/Yousee) på mobil, xDSL, fiber og coax. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky


Jo da. Et abonnement samt en router, der understøtter wifiopkald, så er I kørende. 


SKAL routeren understøtte noget i den forbindelse ud over WiFi?
...Det er vel snarere mobiltelefonabonnementet og mobiltelefonen-modellen der skal understøtte det

Redigeret af TBC1 - 13-November-2018 kl. 18:01
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky


Jo da. Et abonnement samt en router, der understøtter wifiopkald, så er I kørende. 


SKAL routeren understøtte noget i den forbindelse ud over WiFi?
...Det er vel snarere mobiltelefonabonnementet og mobiltelefonen-modellen der skal understøtte det

Router og mobil, ja. Selve mobilabonnementet er som sådan ligeglad (fordi det kører via wifi og ikke selve abonnementet). 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky


Jo da. Et abonnement samt en router, der understøtter wifiopkald, så er I kørende. 


SKAL routeren understøtte noget i den forbindelse ud over WiFi?
...Det er vel snarere mobiltelefonabonnementet og mobiltelefonen-modellen der skal understøtte det


Router og mobil, ja. Selve mobilabonnementet er som sådan ligeglad (fordi det kører via wifi og ikke selve abonnementet). 


Det mener jeg altså ikke er korrekt. De forskellige udbydere har jo på forskellige tidspunkter været ud at melde at "nu understøtter deres abonnementer Wifi-opkald" - Jævfør f.eks. brugen af begrebet "nyhed" ved en af de sent ankomne her i 2018 samt det at det skal kunne aktiveres på den enkelte telefon model: Wifi opkald - nu tilgængeligt med dit abonnement - som en nyhed
- Routeren, den skal vel blot have Wifi

Jeg tror at det du tænker på er telefon-abonnements uafhængige løsninger ala messenger og Skype som rigtigt nok er helt og aldeles uafhængige af dit telefonabonnement, men jo også bruger noget andet end dit mobiltelefonnummer.

Redigeret af TBC1 - 13-November-2018 kl. 18:54
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2018 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky


Jo da. Et abonnement samt en router, der understøtter wifiopkald, så er I kørende. 


SKAL routeren understøtte noget i den forbindelse ud over WiFi?
...Det er vel snarere mobiltelefonabonnementet og mobiltelefonen-modellen der skal understøtte det

Router og mobil, ja. Selve mobilabonnementet er som sådan ligeglad (fordi det kører via wifi og ikke selve abonnementet). 
Det er almindeligvis DATA til tlf der går via wifi når du er inden for rækkevidde af dit netværk. Ellers foregår alt via dit tlf abonnement. Og nu har nogle tlf abonnementer åbnet for at der kan foretages wifi opkald via netværk. Og det skal altså udelukkende åbnes i tlf.


Redigeret af Munch - 13-November-2018 kl. 20:23
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af sbndk sbndk skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Nu tænker jeg lige, at der vel er kabeltv i ejendommen, kan vi så ikke bare koble os på det og få internet og wifitlf på den måde?

vh

Godowsky


Jo da. Et abonnement samt en router, der understøtter wifiopkald, så er I kørende. 


SKAL routeren understøtte noget i den forbindelse ud over WiFi?
...Det er vel snarere mobiltelefonabonnementet og mobiltelefonen-modellen der skal understøtte det


Router og mobil, ja. Selve mobilabonnementet er som sådan ligeglad (fordi det kører via wifi og ikke selve abonnementet). 


Det mener jeg altså ikke er korrekt. De forskellige udbydere har jo på forskellige tidspunkter været ud at melde at "nu understøtter deres abonnementer Wifi-opkald" - Jævfør f.eks. brugen af begrebet "nyhed" ved en af de sent ankomne her i 2018 samt det at det skal kunne aktiveres på den enkelte telefon model: Wifi opkald - nu tilgængeligt med dit abonnement - som en nyhed
- Routeren, den skal vel blot have Wifi

Jeg tror at det du tænker på er telefon-abonnements uafhængige løsninger ala messenger og Skype som rigtigt nok er helt og aldeles uafhængige af dit telefonabonnement, men jo også bruger noget andet end dit mobiltelefonnummer.

Jo, jeg korrigerer lige mig selv: der skal også på abonnementet være inkluderet wifi calling. Beklager den lidt upræcise formulering. Jeg mente, at det enkelte opkald foregår mellem selve telefonen og det trådløse netværk. Men ja, abonnementet skal jo stadig understøtte det. 

Nu kender jeg naturligvis ikke samtlige teleudbyderes muligheder, men i Yousee-regi er wifi calling inkluderet i alle abonnementer (så vidt jeg lige husker på stående fod). 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


SKAL routeren understøtte noget i den forbindelse ud over WiFi?
...Det er vel snarere mobiltelefonabonnementet og mobiltelefonen-modellen der skal understøtte det


Alle normale routere vil kunne benyttes til Wifi opkald.

Men hvis man har en større bygning, hvor man skal have dækning fra flere adgangspunkter, så skal Wifi opkald indtænkes i wifi-løsningen. Har man mange enheder koblet op på samme accesspoint, så bør man også anskaffe sig en ordenlig router, som kan håndtere presset fra flere brugere på samme tid.

Ved flere Wifi adgangspunkter bør man kigge efter udstyr som understøtter  802.11k, 802.11v og 802.11r


Redigeret af Branchekender - 14-November-2018 kl. 08:31
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 13:53
Til begge: Dét giver langt bedre mening.

Redigeret af TBC1 - 14-November-2018 kl. 13:56
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 10:12
Ellers er der jo også denne her løsning, som i nær fremtid bliver lanceret: https://mobil.nu/tdc-netvaerk/yousee-tester-hybrid-bredbaand-danmark-kan-sikre-5-gange-hurtigere-bredbaand-84299

Her er der blandt andet netop selv mulighed for, at sætte en ekstern antenne op. Det kræver dog fortsat en xDSL-forbindelse (samt nogenlunde fornuftig 4G-forbindelse). 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu