recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macbook Air 2018 eller 2017
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Macbook Air 2018 eller 2017

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Macbook Air 2018 eller 2017
    Sendt: 12-November-2018 kl. 15:05
Jeg vil give min kone en Macbook Air i julegave

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal købe den nye 2018 eller spare 3000,- kr  og købe 2017 modellen

Hun skal kun bruge den til facebook, surfe på nettet, skrive lidt i word, email...

Jeg tænker forskellen på de to er bedre skærm, nyere processer mv og så er den jo  lidt mindre, lidt lettere og lidt tyndere.

teknikken kan sagtens følge med hendes behov kan den bedre skærm forsvare prisforskellen ?


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 15:54
kort: JA

Den "gamle" model er virkelig håbløst bagefter. Men CPU mæssigt så er der pt ikke rigtigt så mange tests af hvordan de performer. De cpu'er der sidder i den nye mba er eksklusive til apple, og der er derfor ikke lavet mange tests af dem, men vi kan nok gå ud fra at de er en kende hurtigere end de gamle (der skal heller ikke så meget til :)) Og med en seriøs batterilevetid, så er det en fin maskine. Det eneste problem er sådan set at en macbook pro 13" uden touchbar næsten rammer samme pris, næsten har samme vægt, og outperformer ganske alvorligt en mba. og den har jo så også den gode skærm.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 16:13
Set på 2017 modellen, så er den realt ikke opgraderet siden 2015 andet end på CPU power. 2018 er oppe på generation 8 i5 mod 5 generation i 2017. 

Hvis økonomien er til det, så vil personlig selv købe en 2018, men omvendt så vil en 2017 model sikkert gøre det lige så godt med det den skal bruges til. Den større track pad og T2 chippen og ikke mindst opløsningen i selve skærmen gør 2018 modellen til min favorit, også selv om man kan spare kr.3000,- på en 2017 model.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Online
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 19:50
Den gamle Air er håbløst forældet, så jeg ville afgjort gå efter den nye. Men som Claus også skriver så er Pro'en måske det bedre alternativ.

Men omvendt så er 2017 Air'en altså noget billigere og specielt hvis du lige finder et godt tilbud på Black friday. Den kostede 6000 kr. i Powers åbningssalg i Holbæk.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 20:37
skærmen på 2017 mba er noget bras her i 2018, glem det, medmindre du ikke har nogen øjne, skærm-mæssigt er den på 1965 niveau.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 21:57
Hej.

Jeg syntes at I skal se denne sammenligning:


Her er grunden til at jeg syntes at i skulle se dette link.

Citat: 'Apple only offers the new MacBook Air with one processor, the Intel Core i5-8210Y. The designation can be confusing since almost all the other mobile 8th generation Core-i chips are quad-cores. This CPU, however, is only a dual-core with a low TDP of 4.5 Watt (cTDP up 7 W). '

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 12-November-2018 kl. 22:00
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 22:37
Nej Carsten og det er jo egentligt også ligegyldigt at den kun kommer med 1 specific cpu. Skal du have mere performance ligger der en macbook pro 13" i basis modellen i stedet.
Men når du nu begynder at smide om dig med links, så er her lidt omkring MBA'en:
fra 41min:
 
Personligt har jeg utroligt svært ved at se retfærdiggørelsen af de nye MBA'er. Især med det prispunkt når en basis macbook pro ligger i præcis det samme område og der er så lidt der adskiller de 2 forskellige maskiner rent fysisk og økonomisk. Havde de sat prisen for de nye MBA'er mindst en tusse ned, så havde det givet ualmindeligt god mening. Men uanset prisen, så vil jeg aldrig gå på en skærm med 1366x768/1440x900 mere. Hjemmesider i dag er ganske enkelt ikke længere bygget til så små opløsninger, og det er absolut ikke alle hjemmesider der er bygget responsivt, så de selv tilpasser sig skærmopløsningen.
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2018 kl. 08:22
Mange tak for alle svarene

Jeg tror jeg hælder mod at skærmen er for dårlig - med mindre en nuværende Air ejer overbeviser mig om at den er helt fin til alm brug


Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 15:24
Jeg kan se den nye koster fra 10.499 alle steder.

Hvor længe skal jeg forvente der går før den kan købes lidt billigere ? 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 08:29
Har du ikke mulighed for at købe den i gennem noget firma rabat aftale, ala logbuy etc.? giver typisk 6-10%

Måske den kommer med under studiopriser på et tidspunkt, det er f.eks. Mac mini.

Hvor længe du evt. skal vente til prisen falder, måske til sommer men det er bare et gæt. Men hold øje med el mutanten, her er f.eks. en 13" touch Mac Book Pro billigere end hos apple direkte. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu