recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ødelagt toslink kabel - indbygget i væg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ødelagt toslink kabel - indbygget i væg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ibib Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ibib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ødelagt toslink kabel - indbygget i væg
    Sendt: 12-November-2018 kl. 18:29
Hejsa

Jeg har et problem at vi i nybyggeri har trukket optiske lydkabler i væggen - jeg er så uheldig at kablet i den ene ende hvor det skal monteres i anlæg er gået i stykker (læs trukket fra hinanden)

Findes der nogen mulighed for at montere nyt toslink stik... jeg kan desværre ikke trække nye kabler da de er indmuret i væg....

PT kører vi lyd fra fjernsyn til lofthøjtalere i køkken via bluetooth, men vil meget gerne have tilsluttet det ødelagte toslink kabel til anlæg i teknikrum...

Gode forslag modtages gerne :-)

Redigeret af ibib - 12-November-2018 kl. 18:30
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 18:55
Rigtigt surt/dumt at det er indmuret og ikke trukket i rør, men det er du sikkert klar over.

Jeg har desværre aldrig hørt/set nogle gørdetselv toslinkstik.
Mit bedste forslag, er at forsøge at bore lyslederen ud af det ødelagte stik med et tyndt bor, og så på en eller anden måde at få lyslederen trukket ud igennem stikket, og så lime kablet fast til stikket.
Om det kan lade sig gøre, og om det vil virke, tjaaa.

Måske der er andre der har et bedre forslag?
Mvh Jesper
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 19:19
Ved ikke om dette kan være til nogen hjælp:

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af ibib ibib skrev:

Jeg har et problem at vi i nybyggeri har trukket optiske lydkabler i væggen - jeg er så uheldig at kablet i den ene ende hvor det skal monteres i anlæg er gået i stykker (læs trukket fra hinanden)

Findes der nogen mulighed for at montere nyt toslink stik... jeg kan desværre ikke trække nye kabler da de er indmuret i væg....
Hvor meget fri lyslederkabel har du der hvor det er defekt?
Umiddelbart ville jeg finde et nyt kabel af nøjagtigt samme slags og skære det over med et præcist vinkelret snit, og tilsvarende snit på det ødelagte kabel.
Derefter samle de 2 rene snit i et rør med indvendig diameter som hele lyslederkabel er udvendigt.
Hvis tabet ikke er for stort i samlingen, bør det virke. Smile
Og derefter sikre kabelsamlingen med tape et stykke på begge sider af "samlemuffe" Wink

P.S.: Hvis du har TOSLINK sender i den anden ende af det ødelagte kabel, skal du gerne kunne se rødt lys i brud stedet. Og samme i det nye TOSLINK stik når samling er foretaget.


Redigeret af JørgenT - 12-November-2018 kl. 20:26
Mvh. JørgenT
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2018 kl. 20:51
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu