recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regler for returret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Regler for returret

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Regler for returret
    Sendt: 15-November-2018 kl. 14:47
Jeg har et køb jeg har ønsket at returnere til fabrikatten (indenfor min prøve periode), men forhandleren har svært ved at lave mig en returlabel og dermed en afhentning.
Det har taget 3 måneder hidtil og pt er det sådan at de sender mine penge retur og afhentningen må derefter følge.
Der sker bare ikke rigtig noget med afhentningen.
 - Hvad er reglerne her? Kan jeg gøre mere for returnering?
Hvor længe kan man stille krav om at jeg opbevarer den?


NB, jeg skal lige sige det intet har med min cinemagic sag at gøre:)



Redigeret af Bromberg5 - 15-November-2018 kl. 15:20
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 16:52
Hvis du vil gøre brug af returret, så skal du selv stå for at sende varen retur (du betaler også selv).
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du vil gøre brug af returret, så skal du selv stå for at sende varen retur (du betaler også selv).

Nej:) Det er Sonos og de har som bekendt 100 dages returret. Jeg har villet returnere den siden slut juli, men de kan ikke lave en returlabel.
Sonos har været yderst gode at snakke med og sendt mine penge retur - nu de fint erkender at fejlen er hos dem. De skal så også lave en returlabel, så GLS kan hente soundbaren. Der sker bare ikke så meget.
De angiver selv at vi er 3-4 kunder der har det problem.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:05
Har du fået pengene?

Ja = put den til side i sin kasse. Om et år sælger du den videre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du fået pengene?

Ja = put den til side i sin kasse. Om et år sælger du den videre.


Klaus

Jeg kan få den opbevaret:). Njae eller bare tage den i brug, men jeg tænker der må ligge regler herfor. 

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 18:46
har svært ved at se hvorfor en forhandler ikke skulle kunne lave en retursag/label. Det må under ingen omstændigheder tage 3mnd. - hvis du har fået et retursagsnummer, så skal du skrive nummeret sammen med adressen hvor du skal sende det retur til. Ellers kan de ikke finde ud af det (retursags nummeret er det der gør de er i stand til at parre pakken med din retursag, så intet nummer, ingen returpenge), men de er teknisk ikke forpligtet på nogen som helst måde at forestå en afhentning. Det er helt og aldeles din egen opgave.
Jeg ved dog ikke rigtigt hvor du har fået fra at de skal sende pengene først, hvorefter du sender pakken. Det er stik modsat. DU sender pakken retur og får derefter pengene.
Til top
frsch Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-August-2012
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frsch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har svært ved at se hvorfor en forhandler ikke skulle kunne lave en retursag/label. Det må under ingen omstændigheder tage 3mnd. - hvis du har fået et retursagsnummer, så skal du skrive nummeret sammen med adressen hvor du skal sende det retur til. Ellers kan de ikke finde ud af det (retursags nummeret er det der gør de er i stand til at parre pakken med din retursag, så intet nummer, ingen returpenge), men de er teknisk ikke forpligtet på nogen som helst måde at forestå en afhentning. Det er helt og aldeles din egen opgave.
Jeg ved dog ikke rigtigt hvor du har fået fra at de skal sende pengene først, hvorefter du sender pakken. Det er stik modsat. DU sender pakken retur og får derefter pengene.

Hvis du læse hvad trådstarter skrev så vil de se at han allerede har fået sine penge retur. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 19:15


Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

har svært ved at se hvorfor en forhandler ikke skulle kunne lave en retursag/label. Det må under ingen omstændigheder tage 3mnd. - hvis du har fået et retursagsnummer, så skal du skrive nummeret sammen med adressen hvor du skal sende det retur til. Ellers kan de ikke finde ud af det (retursags nummeret er det der gør de er i stand til at parre pakken med din retursag, så intet nummer, ingen returpenge), men de er teknisk ikke forpligtet på nogen som helst måde at forestå en afhentning. Det er helt og aldeles din egen opgave.
Jeg ved dog ikke rigtigt hvor du har fået fra at de skal sende pengene først, hvorefter du sender pakken. Det er stik modsat. DU sender pakken retur og får derefter pengene.

Ja jeg er da med på den gængse procedure, men som jeg skriver så har Sonos selv meddelt mig at det er et groteskt forløb, jeg sammen med 3-4 andre er end som “gidsel” i.
Så det er Sonos selv der har valgt at betale mig pengene tilbage, nu det er hos dem en returlabel kikser.
Sonos har 100 dages returet - betalt og det er den jeg har benyttet mig af. Det er Sonos helt indforstået med.
Jeg har fået en fin rabat ved mit næste Sonos køb son plaster på såret.
Så hele polemikken nu, består i at jeg egentlig bare skal have afhentet min soundbar af DHL og det er altså Sonos der skal lave den;)
Imellemtiden står den nu bare hos mig i soverværelset, men den fylder da
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 22:24
Jeg vil godt hente den for dig :)
Til top
brugernavn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-April-2007
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brugernavn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2018 kl. 22:31
Da du åbenbart allerede har en god dialog i gang med dem, synes jeg sagtens du kan spørge dem hvornår de ikke længere er interesseret i at få varen retur. Så bliver I jo enige om hvornår de ikke længere kan gøre krav på varen.

Hvis du synes at deres svar er urimeligt, må I prøve at blive enige om noget.


Redigeret af brugernavn - 15-November-2018 kl. 22:32
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 09:08
Din sag har intet med købelovens returret at gøre.

Her er der indgået en særlig aftale mellem Sonos og dig som går ud over købeloven.

Jeg ville skrive til dem og give dem en rimelig frist, hvor de kan sørge for at soundbaren bliver hentet.
Be dem om at godkende denne frist.
Er fristen overskrevet, så kan du gøre med soundbaren som du synes. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu