recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spotify til anlæg - Chromecast (Audio) eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spotify til anlæg - Chromecast (Audio) eller?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

JørgenT, jo det er jeg med på. Men kan en almindelig Chromecast udnytte DAC'en i min receiver til at opnå ca. samme kvalitet som en Chromecast Audio med optisk output?
Som PerW skriver giver det ingen forskel i lyd, så hvis den udelukkende skal bruges med receiver og der er ledig HDMI input ville jeg gå efter den løsning, da den jo også giver billed streaming mulighed.

Hvis den OGSÅ skulle benyttes med analogt signal til f.eks. aktive højttalere var det en anden sag. Smile
Pris forskel er minimal så længe det ikke er 4K udgaven.
Mvh. JørgenT
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 12:16
Spotify streamer direkte til Yamaha’s receivere, og så kan enda få modeller der ikke er direkte grimme

Denne fåes også i hvid, og spiller helt OK

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 20:38
Leverer Spotify connect via Chromecast ikke den laveste kvalitet 256 k
Istedet for 320k som til øvrige connect produkter.


Redigeret af mbm1 - 03-Januar-2019 kl. 18:11
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu