recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer til under sofaen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer til under sofaen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
boyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer til under sofaen
    Sendt: 16-November-2018 kl. 13:13
Hej Recordere

Jeg planlægger at opgradere min NAD 316BEE (ingen sub udgang) til en Sonos AMP (sub udgang), når den kommer på markedet. I samme omgang vil jeg gerne give mine Dali Concept 1 lidt mere dybde, ved at tilføje en subwoofer til mit setup.

For at det kan blive accepteret herhjemme, er det bedst at den kommer under sofaen - alternativt kan den være en MEGET pæn subwoofer ;-)

Jeg vil skyde på at jeg har max 25cm i højden plads under sofaen, så derfor er det nok max 8-10" enheder kan kan komme derind.

Har i nogle anbefalinger til en prisfornuftig, ~2-3.000kr., eller en god brugt subwoofer i ca. samme prisleje?
Til top
boyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 13:31
Jeg er netop faldet over Earthquake CP-8 - den ligner egentlig et meget godt bud...
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 07:42
Denne ser ud til at kunne være under sofaen:


Men det kunne også være at en diskret lille hvid sub med en plante på kunne du' 


Bruger selv tilsvarende til mit Sonos setup i køkkenet.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Denne ser ud til at kunne være under sofaen:


Men det kunne også være at en diskret lille hvid sub med en plante på kunne du' 


Bruger selv tilsvarende til mit Sonos setup i køkkenet.

Hvad så, når der spilles højt - hopper planten så ikke ned?LOL
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 08:35
Det er en del af underholdningen!
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Denne ser ud til at kunne være under sofaen:


Men det kunne også være at en diskret lille hvid sub med en plante på kunne du' 


Bruger selv tilsvarende til mit Sonos setup i køkkenet.

Hvad så, når der spilles højt - hopper planten så ikke ned?LOL

Det er 3D effekten
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Denne ser ud til at kunne være under sofaen:


Men det kunne også være at en diskret lille hvid sub med en plante på kunne du' 


Bruger selv tilsvarende til mit Sonos setup i køkkenet.

Hvad så, når der spilles højt - hopper planten så ikke ned?LOL

Det er 3D effekten

Eller 4D-effekten!!Big smile
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 09:35
Før du vælger, har du tænkt over placeringen og udbyttede fra subwooferen? Ville være kedeligt at købe en grim en af slagsen til under sofaen, hvis det ikke dur.

Måske er f.eks. placeringen af en sub under din sofa ikke den mest optimale, kender ikke dit rum herunder dimensioner placering af dine højtalere etc.

Jeg vil personlig låne en sub med hjem, sæt den på din lytte position og kravl rundt på gulvet og lyt, der hvor den lyder bedst og evt. også der hvor den har det kraftigeste niveau, her skal den stå. Lyt speciel efter ved din dele frekvens om lyden er optimal i phase, du skal selvfølgelig også lytte til de dybere frekvenser.

Lige pt. har jeg 4 subs stående en i hver hjørne, jeg køre med 2 stk. E112 fra JL audio til daglig og har pt. 2 ekstra JL Fatcom F113v2 med på. og på et bestemt sted i stuen når jeg står op er der så godt som nul bass niveau, til gengæld er der så knald på ved alle lytte positioner.  

På det ene bestemte sted uden bass er det lige meget om det er med 1, 2, 3 eller 4 sub niveauet ændre sig ikke væsenligt.




Redigeret af Potter - 17-November-2018 kl. 10:33
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Hounddog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Marts-2008
Sted: 8660
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hounddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2018 kl. 20:50
sofaben kan forlænges Wink

Redigeret af Hounddog - 17-November-2018 kl. 20:50
Til top
boyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér boyd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 09:50
Mange tak for jeres bud - jeg ender enten på Earthquake CP-8 eller Yamaha-YST-FSW050.

Jeg faldt forresten over denne liste...
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af boyd boyd skrev:

Hej Recordere

Jeg planlægger at opgradere min NAD 316BEE (ingen sub udgang) til en Sonos AMP (sub udgang), når den kommer på markedet. I samme omgang vil jeg gerne give mine Dali Concept 1 lidt mere dybde, ved at tilføje en subwoofer til mit setup.

For at det kan blive accepteret herhjemme, er det bedst at den kommer under sofaen - alternativt kan den være en MEGET pæn subwoofer ;-)

Jeg vil skyde på at jeg har max 25cm i højden plads under sofaen, så derfor er det nok max 8-10" enheder kan kan komme derind.

Har i nogle anbefalinger til en prisfornuftig, ~2-3.000kr., eller en god brugt subwoofer i ca. samme prisleje?

Pæn sonos sub til at stå frit ?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af boyd boyd skrev:

Mange tak for jeres bud - jeg ender enten på Earthquake CP-8 eller Yamaha-YST-FSW050.

Jeg faldt forresten over denne liste...
Jeg har denne Yamaha herhjemme. Også under sofaen. Den gør det rigtig godt. Så kan anbefales fra mig. 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu