recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forvirret ift projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forvirret ift projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forvirret ift projektor
    Sendt: 18-November-2018 kl. 10:39
Hej Alle,

Står og skal lave mig en lille hjemmebio løsning til stuen med et lærred der kan trækkes ned foran mit tv og så en projektor. Jeg har ikke den vildeste økonomi til projektet, men har et godt lærred. Min forvirring er mellem DLP og 3LCD.. hvad er bedst? Jeg skal bruge det hovedsageligt til film 1080p og lidt til gaming (ps4) 

Jeg har kig på disse 2:




Håber nogen kan hjælpe mig lidt. 

Vh Henrik




Redigeret af Henny - 18-November-2018 kl. 10:39
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 10:52
De er 2 forskellige teknologier til at frembringe et billede. Det bedste billede er nok på DLP, hvis man ikke ser regnbue effekten. Der er nogle som kan se en regnbue effekt på DLP projektorer.

Min søn har Epsonen og jeg synes ikke den er specielt god. Billedet står bedre på min Optoma DLP projektor og så synes jeg at Epson larmer mere.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 11:16
Glemmer du ikke LCoS teknologienSmile


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 14:39
LCoS er sådan set bare en omgang avanceret LCD. Det er klart det bedste i prisklassen under 50.000 i dag.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Glemmer du ikke LCoS teknologienSmile



Nej. Ikke i forhld til de 2 der blev spurgt til.
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 15:47
Hej

Jeg synes du skal overveje at købe noget brugt. Jeg har selv LCD og er godt tilfreds.

Der kan du virkelig få noget for pengene.

Få først styr på hvor den projektor skal placeres. Hvor lang afstand det er til dit lærede og størrelsen på det lærede du har købt.

på https://www.projectorcentral.com/ kan du beregne om afstand / lærede / projektor hænger sammen.


Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 09:54
Hej Jeg ville gå efter en 3LCD hvis jeg var dig da det er til en stue. en DLP kræver at du har virkelig god kontrol over lysforholdene i rummet. Og det har man sjældent i stuen.

Jeg har selv en Epson TW6700 og den gør det rigtig fint i min stue.
Som Kand skriver så bør du overveje hvor projektoren skal stå/hænge inden du køber. Stort set alle producenter har en calculator som kan hjælpe dig med at se om projektoren kan passe ind i dit setup.
Jeg har selv brugt både den ved Optoma og Epson.
Grunden til at jeg valgte Epson i sin tid var netop på grund af 3LCD og så fordi den havde store indstillingsmuligheder så jeg kunne plasere den der hvor jeg ville. Hvor mange af de bilige projektore ganske enkelt ikke kunne og ville kræve at jeg hængte den op i loftet eller noget 3.

God fornøjelse med projektet :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Henny Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-August-2007
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 11:15
Hej Kenneth,

Tusind tak for dit input. 

Det er meningen at jeg vil placere projektoren permanent på en hylde bagerst i rummet over en dør eller hænge den op med loft montering.. 

Jeg har nu kigget på denne også og den lader til at være rigtig god til prisen. Hvad tænker du om den evt? Nogen inputs hvis den står mellem Optoma HD27e og Epson EH-TW650?

Optoma HD27e
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 11:35
Som jeg skrev tidl. så har min søn Epson og jeg har Optomaen (godt nok HD3x jeg kan ikke lige huske modellen) og jeg synes at Optoma har et bedre billede og larmer mindre. 

Begge har vi monteret på bagvæggen med Vogels EPW 6565. Men du er nødt til at finde ud af hvor langt ned fra øverste lærredskant du skal monterer projektoren. Her er projectorcentras calculator god.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu