recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fjernbetjeningskode??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fjernbetjeningskode??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fjernbetjeningskode??
    Sendt: 18-November-2018 kl. 18:50
Jeg har en Panasonic harddiskoptager og en Panasonic Blu-ray afspiller som jeg nu er ved at tage i brug. Fjernbetjeningskoden var den samme hvilket jo ville skabe kaos så jeg ændrede koden til blu-ray afspilleren til "2" hvor "1" er fabriksstandarden.

Blu-ray fjernbetjeningen påvirker ikke selve afspilning på harddiskoptageren men skuffen på harddiskoptageren gled ud og maskinen startede da jeg gennem bly-ray fjernbetjeningen bad dennes skuffe åbne.

Det er jo ikke meningen at hddoptageren overhovedet skal påvirkes af blu-ray afspillerens fjernbetjening nu hvor den har fået ny kode, men det sker alligevel - til en vis grad.

Hvad kan det skyldes og hvad gør jeg?
På forhånd tak.

MortenBby


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 21:19

 Er der prøvet kode 3 på en af dem.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 11:56
Nej, det skal jeg snarest prøve. Var bare forbløffet over at kode 2 ikke virkede perfekt.
Er der grund til at tro at kode 3 skulle være bedre?


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 12:00

 Kan ikke se andre muligheder end at prøve sig frem med de enkelte kombinationer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 17:36
Jeg har nu skiftet til kode 3 og det virker perfektSmile
Frekvenserne må åbenbart ligge meget tæt siden signaler fra kode 1 og 2 kan påvirke begge appararter.
Kunne se jeg også har kode 4 og 5 at vælge men 3 er god nok.
Tak for svar
Smile
Morten


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 10:59
Jeg har 3 Panasonic harddiskoptagere kørende og desuden Panasonics UHD-Blu-Ray afspiller. Fjernbetjeningerne fungerer perfekt med koderne 1 - 2 - 3 - 4. Det problem, der nævnes, har jeg aldrig oplevet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu