recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR api streaming links | hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR api streaming links | hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joehc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joehc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR api streaming links | hjælp
    Sendt: 20-November-2018 kl. 19:19
Hej

Jeg har i længere tid set DR live fra min raspberry pi i kodi. Jeg brugte et fremragende addon ved navn DR live tv fra Tommy W. Men på det sidste har der været mange problemer med at bruge netop dette addon. Så vidt jeg kan forstå, så er Tommy heller ikke mere aktiv med det addon. Derfor mangler jeg nu en mulighed for at se DR live kanaler på min raspberry. 

Jeg har kigget lidt på DR officielle api (https://www.dr.dk/mu-online/Help/1.4), men tror det ligger noget udover min forstand. Jeg er ikke på udgik efter at lave min egen addon/app, men blot at kunne få de direkte streaming links til DR live kanaler - altså en eller anden .m3u8-fil som jeg kan bruge til at streame med.

Er der nogen, der har erfaring med at bruge DR api til at lave disse links, eller nogen som kan pege mig i den rigtige retning, eller noget helt 3. som er bedre/nemmere?

På forhånd tak
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 20:15
du kan fx se links her:
... og det kan sættes op på forskellig måde i Kodi fx via apps som m3u8 eller IPTV Simple Client
miri
Til top
joehc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joehc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

du kan fx se links her:
... og det kan sættes op på forskellig måde i Kodi fx via apps som m3u8 eller IPTV Simple Client
Fedt tak. Jeg har dog før fundet disse streaminglinks på fora før, og når så DR vælger at lave noget om, så virker disse links ikke mere. Så spørgsmålet er i lige så høj grad hvor/hvordan disse links kommer fra? Fx: http://dr04-lh.akamaihd.net/i/live/dr04_0@147057/master.m3u8?b=100-4000

Gik ud fra man kunne bruge api'et til det


Redigeret af joehc - 20-November-2018 kl. 20:46
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 23:03
Et API giver ikke den komplette URL. Det er netop URL'en man bruger i alle de andre måder. Går man gennem et api, (application programming interface) så virker api'et som en mediator, så i tilfælde af at DR/akamai skulle ændre ting i deres side, så burde man ikke skulle ændre noget på den anden side.
Problemet med et API er at det ikke giver en url, med mindre man laver et rigtigt program til det! Og det er jo så det der er problemet. m3u8 er jo reelt bare en playliste med links direkte links til de forskellige streams. Så der skal man kende de specifikke urls.
Til top
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 07:47
Til top
joehc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2017
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joehc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Et API giver ikke den komplette URL. Det er netop URL'en man bruger i alle de andre måder. Går man gennem et api, (application programming interface) så virker api'et som en mediator, så i tilfælde af at DR/akamai skulle ændre ting i deres side, så burde man ikke skulle ændre noget på den anden side.
Problemet med et API er at det ikke giver en url, med mindre man laver et rigtigt program til det! Og det er jo så det der er problemet. m3u8 er jo reelt bare en playliste med links direkte links til de forskellige streams. Så der skal man kende de specifikke urls.

Det var min fejl. Api"et giver faktisk en brugbar url ud. Jeg skal bare tilføje .m3u8-typen.

Til top
msj33 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér msj33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 17:10
Hej

DR app'en på KODI virker nu igen - Har lige opdateret den i en release 5.0.12 som automatisk skulle komme ud nu.

Nye features på vej(Næste release):
-Fix af manglende program-logoer
-Mulighed for at filtrere børneprogrammerne(Ramasjang/Ultra) fra "Seneste video"-listen
-Nyeste DR logoer
-Mulighed for at se, hvilke programmer som snart udløber
-Mulighed for at se hvilke programmer som kun kan ses i DK (Geo-blocked)

Forslag, Fejl, spørgsmål eller blot lyst til at hjælpe?

eller send mig en pm.

Tommy W arbejder ikke længere aktivt på projektet - Men vi er nogle få udviklere som arbejder videre på projektet :-)

/Morten
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 18:38
Super nyheder morten!!
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 18:49
Sådan!!! 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 20:57
Super!!! Fantastisk nyhed!
Hvis Bonanza appen også kan fixes, så har Kodi mere end nogen anden app-platform!
miri
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 21:52
forslag: hvis det da kan implementeres.. 

markering ved sete afsnit
beskrivelse af hvad afsnit indeholder

fedt i har taget udviklingen op, det er en app der bliver brugt meget her.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
msj33 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Februar-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér msj33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 22:07
Hej Affer.

Førstnævnte features findes ikke - så har oprettet en 'Feature request' på dette:

Kan dog ikke sige, hvorvidt det er muligt at implementere - Men håber nogen med udviklings-kompetence har mod på at byde ind på opgaven :-)

Der er dog være beskrivelse på mange af de afsnit som ligger i i dr.tv delen.

Har du nogle konkrete eksempler på en episode som har beskrivelse på dr.dk, som ikke eksisterer i KODI?

/Morten
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu