recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybyggeri - hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybyggeri - hjemmebio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenA1990 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenA1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybyggeri - hjemmebio
    Sendt: 20-November-2018 kl. 19:53
hej alle

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man skal tænke hjemmebiograf ind i et nybyggeri eller om man overhovedet skal gøre det (måske man bare kan vente til huset står færdigt, hvis bare man sørger for at have nok plads tildelt)? Jeg ved ikke om der er nogle overvejelser, som man skal/kan gøre sig allerede inden grunden bebygges i forhold til hjemmebiografen?

Er der nogle overvejelser, som man bør gøre sig, inden huset bygges?
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 20:40

Rum dimensioner.
Rådfør der med nogle der kan noget med akustik så rummet har de korrekte mål og ikke opfører sog dumt i bas området:)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 21:47
Jeg går ud fra, at der er tale om et typehus? I så fald kan du tænke på praktiske ting som stikkontakter (man kan aldrig få nok), mulighed for at føre kabler samt ventilation (der bliver hurtigt varmt i en hjemmebio). Har du desuden mulighed for ekstra isolering i væggene hjælper det på lyden.

Er der derimod tale om eget design, så er jeg helt enig med JohnConnor - hyr en ekspert, så har du alle muligheder for at få en konge hjemmebio.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
MortenA1990 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenA1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 04:59
Mange tak. Jeps, der er tale om et typehus. 

Ventilation, stikkontakter og kabler - check. Det får jeg snakket med byggerådgiveren om.
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 11:28
Har du en ide om størrelsen på det rum du har til rådighed allerede nu ? 
Skal det dedikeres 100% til bio, eller skal det også tjene andre formål ?

Start med de 2 - Rummets størrelse/udformning og formålet (og derved mulighederne) hermed.

Det plejer gerne at være de 2 elementer der sætter de største begrænsninger i sådan et projekt, hvis vi da leger at du har unlimited funds :) 

Til top
MortenA1990 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenA1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 13:04
Rummet størrelse er omkring de 16 kvm, så det er ikke en stor hjemmebio der er tale om. Den er til film og til PlayStation :-) 

Jeg har desværre ikke unlimited funds ;-) øv også haha.
Til top
bitman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bitman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 13:30
Vedr. stikkontakter - så indtænk allerede nu placering. Da vi fik vores bygget - blev der trukket tomrør og strøm ud til de 2 subwoofere som vi havdee planlagt - så er der ingen synlige kabler.
Maintainer of www.BigBookOfAmigaHardware.com
Til top
MortenA1990 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-November-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenA1990 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 13:32
Mange tal for input. Denne side er jo rig med viden!
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 19:06
Få trukket tomrør til højtaler kabler
Få et tykker 40mm rør til i mellem tv og skænk hvor i du kan gemme forstærker osv.
Så bliver konen glad Wink
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu