recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller med AirPlay 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller med AirPlay 2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller med AirPlay 2
    Sendt: 23-November-2018 kl. 14:11
Findes det?
Tænker nu der findes som kan bruges med eks Sonos?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 19:43
Jeg forstår slet ikke hvorfor du vil tilslutte en pladespiller til Sonos.

Hvad vil du opnå udover en besværlig betjening.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 20:12
Altså den kommentar vidste jeg ville komme;).
Med det sagt, så fandt jeg en mulighed ved vnyl - trntbl og det er nu ret simpelt på deres måde. Den indgår i Sonos systemet ved opsætning.
Som jeg forstår det, vil Sonos selv (primær enhed), slå over på pladespilleren når den afspiller.
Den skal så også via Spotify tracke det man spiller og lave en spille liste herefter.
Jeg ved pladespillere kan tilsluttes play:5 eks via Line-in, men undrer mig over der ikke var en pladespiller der var delvist integreret Sonos på øko niveau.
Er dog ret sikker på der vil komme flere af den slags.
Nostalgisk set så hører de 2 ting ikke sammen, men på den anden led er det også træls at skulle have et helt setup bare til lp’er, man kunne have samlet sammen igennem et langt liv.
Så er det sgu bare meget enkelt at kunne gøre det med det Sonos udstyr man i forvejen måtte have.
Er med på der er kompromiser vedr lyden, men dem har man allerede indgået ved at vælge Sonos til på en eller anden måde.
Jeg selv ville bare gerne have en pladespiller uden jeg skal investere i alt muligt - bare for at kunne spille en masse plader fra 90’erne. At jeg så kan smide noget cut n’ move på hos ungerne er bare sjovt:)
Eller klf;)


Redigeret af Bromberg5 - 23-November-2018 kl. 20:15
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 20:40
Men musikken ligger jo digitalt.

Har været til en lytte session hos en med udstyr på den forkerte side af 200.000,-

Her var alt digitalt og ejeren kunne ikke drømme om at tilslutte en pladespiller.

Så ifølge ham får man pladespiller Sound og nostalgi hvis man vælger den løsning. Ikke god lydkvalitet.

Hvis man vælger streaming ala Sonos betyder betjening, udseende og enkelt design mere end lydkvalitet.

Synes de to ting clasher. Det skal naturligvis ikke afholde dig fra at nyde musikke fra en pladespiller.


Redigeret af Mufti - 23-November-2018 kl. 20:41
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Men musikken ligger jo digitalt.

Har været til en lytte session hos en med udstyr på den forkerte side af 200.000,-

Her var alt digitalt og ejeren kunne ikke drømme om at tilslutte en pladespiller.

Så ifølge ham får man pladespiller Sound og nostalgi hvis man vælger den løsning. Ikke god lydkvalitet.

Hvis man vælger streaming ala Sonos betyder betjening, udseende og enkelt design mere end lydkvalitet.

Synes de to ting clasher. Det skal naturligvis ikke afholde dig fra at nyde musikke fra en pladespiller.

Det er jeg nu 100% enig i, men div pladespillere idag forsøger også at sælge sig på designet og kan da her ihvertfald ligge sig i lag med Sonos.
Og netop nostalgien ved LP, hænger da sammen med store gulvhøjtalere og tunge forstærkere:).
Men pladespiller på Sonos kan ramme 2 folkefæ, dem der blot har de gamle plader og stå og nu har alt digitalt og dermed ingen mulighed for at bruge dem længere.

De andre - kan vi vel kalde semi hipsters vil statementet, men stadig convenience.
Jeg er lidt i begge lejre.
Jeg har noooget musik på LP, der ikke kan støves op - i bedste fald på youtube der ville være fantastisk at kunne benytte igen - men ja, dig ikke i samme ånd som “dengang der var”:)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 21:57
Jeg vil da sige, at skal man koble noget så digitalt som Sonos sammen med noget så analogt som en pladespiller, så lyder den trntbl da ikke som verdens dummeste ide. Ikke noget jeg selv kunne finde på, men idéen er nu meget god, især til de to grupper du selv nævner der.

Det ligner dog lidt noget billigt skrammel. Og til den pris, så frygter jeg også jeg har ret. $500 for en pladespiller uden alt det digitale gejl, betragtes i forvejen som low end. Men når der så skal indbygges en RIAA til at forstærke lyden, så en ADC til at konvertere den analoge lyd til digital og så både WIFI og Bluetooth, ja så er der ikke mange basseører tilbage til løbeværk, motor, tonearm og hvad ved jeg. Går dog ikke ud fra man får en pick up med i den pris. Hvis man gør, ja, så gør det det bare endnu værre.

For mig at se, så ville idéen være bedre, hvis man lavede det som en preamp, så du kunne bruge enhver pladespiller.
Lav fx to modeller. En med indbygget RIAA, som så sender lyden fra den til dit Sonos. Og så en uden RIAA, som du så kobler efter den, så folk også har muligheden for at bruge deres egen RIAA, eller man evt har en pladespiller med RIAA indbygget. Kunne jeg godt forestille mig en del der ville have, da en af de gamle pladespillere fra B&O godt kunne være interessant for Sonos folket (læs: design) :)

Redigeret af Nagash - 23-November-2018 kl. 21:59
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-April-2005
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 23:10
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg vil da sige, at skal man koble noget så digitalt som Sonos sammen med noget så analogt som en pladespiller, så lyder den trntbl da ikke som verdens dummeste ide. Ikke noget jeg selv kunne finde på, men idéen er nu meget god, især til de to grupper du selv nævner der.

Det ligner dog lidt noget billigt skrammel. Og til den pris, så frygter jeg også jeg har ret. $500 for en pladespiller uden alt det digitale gejl, betragtes i forvejen som low end. Men når der så skal indbygges en RIAA til at forstærke lyden, så en ADC til at konvertere den analoge lyd til digital og så både WIFI og Bluetooth, ja så er der ikke mange basseører tilbage til løbeværk, motor, tonearm og hvad ved jeg. Går dog ikke ud fra man får en pick up med i den pris. Hvis man gør, ja, så gør det det bare endnu værre.

For mig at se, så ville idéen være bedre, hvis man lavede det som en preamp, så du kunne bruge enhver pladespiller.
Lav fx to modeller. En med indbygget RIAA, som så sender lyden fra den til dit Sonos. Og så en uden RIAA, som du så kobler efter den, så folk også har muligheden for at bruge deres egen RIAA, eller man evt har en pladespiller med RIAA indbygget. Kunne jeg godt forestille mig en del der ville have, da en af de gamle pladespillere fra B&O godt kunne være interessant for Sonos folket (læs: design) :)

Ja jeg syntes også det ligner noget fra wish i bedste fald. Min tanke/ønske her var heller ikke en pladespiller der skal henvende sig til nostalgi eller feinschmeckeren - løbet er kørt, når digitalt skal møde analogt.
MEN verdenen er også bare anderledes idag, hvor netop den “problematik” blir det interessante.
Jeg skal da blankt indrømme at jeg tidligere har tænkt at det jo er tumpet på alle niveauer med “Sonos møder pladespiller”.
Men for det første er der et marked herfor, som rækker ud over hvordan MAN skal lytte på lp’er og næst, så blev jeg da opmærksom på mit eget “behov”.
Jeg har lp’er liggende, der ikke har spindet i 20-25 år. Tildels fordi cd’erne kom og det bare var nemt og nu fordi alt streames i mit hjem
Jeg ville dog elske at kunne, som minimum stadig bare kunne benytte dem. 
Igen - jeg har allerede købt den præmis der hedder “lyden er ikke det primære, alene ihvertfald” og ja så kan jeg sgu godt tillade mig at køre lp’er på Sonos:).
At jeg så faktisk syntes det blir lidt smart oven i er bare nok netop “tidens ånd”. Vi hylder det klassiske, men vil gerne have en dosis af det smarte med:).
Når jeg blir sådan rigtig gammel (læs:om måske 5-7 år), så er jeg dog overbevist om at jeg ryger på analog pladespiller.
Men lige nu vil jeg streaming til everyday use, men ville stadig gerne kunne dufte lidt af nostalgien bare ved at smide pladen på. - nostalgien kan måske også findes på andre måder end bare på lyden:)
Jo jeg tror sgu på reelle AirPlay/Sonos turntables i 2019:)


Redigeret af Bromberg5 - 23-November-2018 kl. 23:39
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 08:38
Jamen som sagt, er jeg dybest set enig. Det bliver ikke noget for mig, men jeg kan sagtens se markede for det. Men jeg synes dog de rammer forkert med den model der. Som du siger, så ligner det en kineser og selvom Sonos folket ikke går voldsomt meget op i lydkvaliteten, så tror jeg alligevel at sådan en pladespiller der, vil give så hørbar ringe lyd, at de selv kan høre det på deres Play: One :)

Og så synes jeg de misser pointen lidt med den også. Sonos folket vil jo have tingene skal være let, hvorfor laver de så en manuel pladespiller? Sådan en skal da være fuldautomatisk for at appelere rigtigt til dem.

Men ja, derfor synes jeg da det ville være langt smartere med en ekstern boks. Så kan man benytte enhver pladespiller og selv vælge om man vil vælge en designermodel fra B&O eller vil lege DJ med sin Technics 1200 :D
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 10:55


Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jamen som sagt, er jeg dybest set enig. Det bliver ikke noget for mig, men jeg kan sagtens se markede for det. Men jeg synes dog de rammer forkert med den model der. Som du siger, så ligner det en kineser og selvom Sonos folket ikke går voldsomt meget op i lydkvaliteten, så tror jeg alligevel at sådan en pladespiller der, vil give så hørbar ringe lyd, at de selv kan høre det på deres Play: One :)

Og så synes jeg de misser pointen lidt med den også. Sonos folket vil jo have tingene skal være let, hvorfor laver de så en manuel pladespiller? Sådan en skal da være fuldautomatisk for at appelere rigtigt til dem.

Men ja, derfor synes jeg da det ville være langt smartere med en ekstern boks. Så kan man benytte enhver pladespiller og selv vælge om man vil vælge en designermodel fra B&O eller vil lege DJ med sin Technics 1200 :D

Det tilslutter jeg gerne:) en boks der integreres i Sonos eco system og en pladespiller efter eget valg her.

Nu er jeg ikke meget inde i connect/connect AMP.
Men ville man kunne netop det ved en connect og en pladespiller med indbygger riia?
Altså sådan at jeg har en connect med pladespiller bare, men det setup vil jeg så gerne bruge på mine øvrige Sonos enheder?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 11:47
Du kunne også rippe dine vinyler, og have dem liggende digitalt. Med mindre, det er fordi du godt kan lide processen med at afspille plader.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Du kunne også rippe dine vinyler, og have dem liggende digitalt. Med mindre, det er fordi du godt kan lide processen med at afspille plader.

Det var fordi jeg gerne ville have den del med også:)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu