recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YOUSEE FIBER / tvangs frakoblet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YOUSEE FIBER / tvangs frakoblet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YOUSEE FIBER / tvangs frakoblet
    Sendt: 24-November-2018 kl. 09:55
jeg kom hjem i går & der lå en besked i postkassen fra en YouSee teknikker, 
(i er frakoblet, da jeres installation støjer i nettet, så alle de andre kunder falder af internettet, ring og book en teknikker så vi kan tjekke jeres installation) underligt jeg bor i hus
Så ingen tv eller internet hele weekenden, jeg fik dog mulighed for en nødpakke mobil bredbånd gratis.

Det jeg ikke kan forstå er kan min installation virkelig skabe støj på nettet & hvorfor ringer de ikke når de kommer så jeg kunne have været nået hjem Ermm nogen der har prøvet det samme






Redigeret af jugglerq - 24-November-2018 kl. 09:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 10:06
Fiber?
Du har næppe fiber, men “kabel-tv”. En fiberinstallation kan ikke støje tilbage og forstyrre naboerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 11:29
Det tænkte jeg også men det er fiber jeg har
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 12:20
Det ligner nu grangiveligt en kabel-tv-installation, da der går antennekabel ind i den sorte boks... Og der er tilsyneladende intet fiberkabel at se.
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 12:28
Dit fiber går vel ind på PON i din Cisco boks.
PON er vist delt fiber, så ja du kan godt påvirke de andre på samme PON.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 12:44
Din Cisco box er defekt, Tekniker har KUN mulighed for at frakoble din fiber - desværre - der kan være op til 80~100 kunder på det knudepunkt du ligger ned, enten er det "kun" dig der ikke har signal eller alle de andre også, derfor valgt som man gør, har din PC HDMI eller Fire udgang kan du køre WebTV op på dit Fjernsyn via det nødmodem de har tilbudt dig. . . .
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

jeg kom hjem i går & der lå en besked i postkassen fra en YouSee teknikker, 
(i er frakoblet, da jeres installation støjer i nettet, så alle de andre kunder falder af internettet, ring og book en teknikker så vi kan tjekke jeres installation) underligt jeg bor i hus
Så ingen tv eller internet hele weekenden, jeg fik dog mulighed for en nødpakke mobil bredbånd gratis.

Det jeg ikke kan forstå er kan min installation virkelig skabe støj på nettet & hvorfor ringer de ikke når de kommer så jeg kunne have været nået hjem Ermm nogen der har prøvet det samme

Jeg har haft samme situation.

En PON (eller DPON) installation sender signal både frem og tilbage.
Hvis du har dårligt (defekt) udstyr, eller dårlige kabler/stik, kan RF-indstråling sende støj tilbage i systemet.
PON (eller Passive Optical Networking) deler en fiber mellem mange kunder udelukkende via rn (analogt) lys gennem en optisk splitter/samler.
Og det gælder både downstream og upstream - så hvis du støjer (elektronisk), så bliver det sendt tilbage i fiberen.
Således kan en enkelt støjende kunde ødelægge det for alle de andre, som er tilkoblet samme splitter.

Jeg fik en formiddag for et år siden uventet besøg af et par gutter fra TDC, som sagde netop dette.
Heldigvis var min kone hjemme, og kunne lukke dem ind.
De skiftede stik på tre kabler og, nok mest vigtigt, det TV/bredbånds-delefilter, der sad lige efter Cisco ONT-æsken.





Så virkede alting fint igen, og vi fik ikke lukket for tjenesterne.

Så hvis TDC-teknikkerne ikke har kunnet komme ind hos dig, har de måttet frakoble din installation. De kan sandsynligvis fikse tingene ret nemt ved næste besøg.



Redigeret af st1 - 24-November-2018 kl. 23:39
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 10:54
Tak for forklaringerne, 
så kan jeg godt forstå at jeg blev frakoblet, 
Men de kunne godt have ringet så jeg kunne have været kommet hjem, finder ud af i morgen hvad der er galt når de kommer, 
Jeg håber at det er YouSee udstyr det er galt med, så det ikke koster mig noget.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Men de kunne godt have ringet så jeg kunne have været kommet hjem, finder ud af i morgen hvad der er galt når de kommer, 




De har jo ike vidst på forhånd, at fejlen lå hos dig. De har sikkert først skulle måle sig frem. Og de kan jo ikke ringe til alle.
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 19:28
YouSee var på besøg i dag, & der var ikke fejl på mit udstyr, det var desværre ikke den samme teknikker som frakoblede mig, det er da mystisk ikke, så nu er der åbnet og det hele virker hos mig igen, så jeg ringede til support igen & ingen kunne forstå at de havde frakoblet mig, til sidst blev jeg videresendt til en teknikker hos YouSee fiber. Han sagde at jeg havde fiber ind i huset men at det blev lavet om til coax inde i huset, jeg kan godt få råfiber gratis men det vil kræve et andet udstyr, er det noget jeg skal satse på at få eller bare køre videre med det jeg har ?

Redigeret af jugglerq - 26-November-2018 kl. 20:03
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu