recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WI-FI Problemer (Yousee)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WI-FI Problemer (Yousee)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WI-FI Problemer (Yousee)
    Sendt: 24-November-2018 kl. 11:33
Hejsa
 
Jeg har købt en nye ASUS bærbar til min datter, som jeg har fået sat op med lidt programmer, og fået opsat hendes mail konti m.m. Alt sammen på mit WIFI netværk.
 
Efter jeg tidligere på ugen fik afleveret den til hende, har der været problemer med at komme på hendes wifi netværk. Computeren kan ikke finde hendes netværket.
 
Efter lidt diskutioner med yousee, har jeg resat computeren (totalt - nul stillet til fabriks inst.), blot for at se om jeg skulle have lavet nogle installations fejl. Det hjalp ikke.
 
Vi fik så yousee til at sende en nye router, men problemet var det samme. Efter at have siddet med en tekniker i røret ca. 20 min., fik han skidtet til at virke. Hurra. (i forgårs)
 
I går var der massive problemer med hele netværket i vort område, så derfor igen ingen internet. Efter samtale med yousee her til morgen, påstår de så det er computeren der fejler, hvilket jeg betvivler, da den jo har været på, og at der absolut ingen problemer er, når computeren er på mit netværk.
 
Er der en af jer, der har nogen go'e ide'er til fejlfinding. Er det computeren eller er det yousee's router.
Ps. der er desværre ikke en LAN port på den bærbare, så vi har ikke kunnet prøve den vej igennem.
pps. Det mærkelige er, at alle hendes iphone's og Ipad's er på det trådløse netværk.
 
Håber i kan knække nøden. På forhånd tak.
 
Mange hilsner
Søren
 
 
  
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 19:47
Kan du komme til at skifte kanal inde i routeren? Nogle gange kan en enhed have besvær med at fange givne kanaler.
Til top
Slangefar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Maj-2018
Sted: København N.
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slangefar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 20:39
Nu skriver du ikke hvilken router det er fra YouSee. Vi har en 3890 fra YouSee, og her generede hastigheden på wifi. Ved at sætte hastigheden ned på wifi kom alle trådløse enheder på.

Redigeret af Slangefar - 24-November-2018 kl. 20:41
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 20:39
Det kan godt være WiFi kortet i computeren. Det vil hjælpe hvis i kan teste på et andet WiFi, for at udelukke det. Det kan også være at det er driveren til WiFi kortet der er for gammel i forhold til firmwaren på din router. Så den skal opdateres.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 21:27
Et velfungerende Wifi skal kunne håndtere alle enheder.

Jeg ville tjekke frekvenser først. Hvis det ikke hjælper vil jeg overveje at bruge en anden router til wifi.

Jeg har selv slukket for wifi i vores yousee router og tilsluttet google wifi.

Har ingen problemer mere og hastigheden er steget voldsomt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu