recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Ultra/ATV4/NAS/DTS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Ultra/ATV4/NAS/DTS

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det, han efterspørger, er at kunne afspille DTS lydsporet. 
Det virker fint på Apple TV via Infuse appen. 
Forstærkeren vil vise LPCM, men lyden er den rigtige. 
Og det virker også med DTS HD Master. 

Lige præcis 👍

Det jeg kan udrede her og andre steder på nettet er at det er lidt en smags sag om man er til moderen (ATV4K) eller datteren (Shield) men de kan begge afspille alt billede og lyd uden de store problemer.
/Martin
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det, han efterspørger, er at kunne afspille DTS lydsporet. 
Det virker fint på Apple TV via Infuse appen. 
Forstærkeren vil vise LPCM, men lyden er den rigtige. 
Og det virker også med DTS HD Master. 

Lige præcis 👍

Det jeg kan udrede her og andre steder på nettet er at det er lidt en smags sag om man er til moderen (ATV4K) eller datteren (Shield) men de kan begge afspille alt billede og lyd uden de store problemer.

Hvis man går op i max. billed og lydkvalitet er der ingen af dem der er perfekt.

Apple TV kan ikke BITSTREAME DTS/HD lyd men decode dem. Apple TV kan ikke Atmos på andet end streaming tjenesterne, så du kan ikke bruge Infuse eller MrMC til Atmos. Apple TV kan ikke lave auto resolution change, så man bruger TVets scaler istedet for Apple TV.

Nvidia Shield kan BITSTREAME lydformaterne. Den har ikke auto refresh rate change på f.eks. Netflix eller auto color space, dvs. har du sat den til rec2020 og afspiller rec709 kan den ikke skifte dette rigtigt, og jo man kan godt se forskel.
Til gengæld har den auto resolution change på f.eks. Kodi/SPMC osv. det giver en forskel i billede, hvis man gør det. Jeg kan se forskel på Apple TV og Shield på mit B6V.

Til gengæld har Shield ikke understøttelse for Dolby Vision.
Så når man går op i billed/lydkvalitet og godt kan se/høre forskel, vil man gerne have den bedste oplevelse, og der bliver man nød til at skifte mellem de to.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det, han efterspørger, er at kunne afspille DTS lydsporet. 
Det virker fint på Apple TV via Infuse appen. 
Forstærkeren vil vise LPCM, men lyden er den rigtige. 
Og det virker også med DTS HD Master. 

Lige præcis 👍

Det jeg kan udrede her og andre steder på nettet er at det er lidt en smags sag om man er til moderen (ATV4K) eller datteren (Shield) men de kan begge afspille alt billede og lyd uden de store problemer.

Hvis man går op i max. billed og lydkvalitet er der ingen af dem der er perfekt.

Apple TV kan ikke BITSTREAME DTS/HD lyd men decode dem. Apple TV kan ikke Atmos på andet end streaming tjenesterne, så du kan ikke bruge Infuse eller MrMC til Atmos. Apple TV kan ikke lave auto resolution change, så man bruger TVets scaler istedet for Apple TV.

Nvidia Shield kan BITSTREAME lydformaterne. Den har ikke auto refresh rate change på f.eks. Netflix eller auto color space, dvs. har du sat den til rec2020 og afspiller rec709 kan den ikke skifte dette rigtigt, og jo man kan godt se forskel.
Til gengæld har den auto resolution change på f.eks. Kodi/SPMC osv. det giver en forskel i billede, hvis man gør det. Jeg kan se forskel på Apple TV og Shield på mit B6V.

Til gengæld har Shield ikke understøttelse for Dolby Vision.
Så når man går op i billed/lydkvalitet og godt kan se/høre forskel, vil man gerne have den bedste oplevelse, og der bliver man nød til at skifte mellem de to.

Hvis man ikke har atmos setup, taber man så noget ved Apple tv decoder lyden og smider over som lpcm, eller er det også et spørgsmål om hvor god en receiver man har?

Hvor stor forskel synes du der er på om det er Apple tv eller dit B6V der står at til passe opløsningen?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Hvis man ikke har atmos setup, taber man så noget ved Apple tv decoder lyden og smider over som lpcm, eller er det også et spørgsmål om hvor god en receiver man har?

Hvor stor forskel synes du der er på om det er Apple tv eller dit B6V der står at til passe opløsningen?

Som regel har man ikke mange muligheder. Hvis receiveren ikke kan sende 4K Dolby Vision igennem fra Apple TV, så er man nødt til at sætte Apple TV til tv'et, og tage lyden ud af tv til receiver. 
Venlig hilsen
KB
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Hvis man ikke har atmos setup, taber man så noget ved Apple tv decoder lyden og smider over som lpcm, eller er det også et spørgsmål om hvor god en receiver man har?

Hvor stor forskel synes du der er på om det er Apple tv eller dit B6V der står at til passe opløsningen?

Som regel har man ikke mange muligheder. Hvis receiveren ikke kan sende 4K Dolby Vision igennem fra Apple TV, så er man nødt til at sætte Apple TV til tv'et, og tage lyden ud af tv til receiver. 

Receiver kan nu godt klare atmos og vision i mit tilfælde, der er bare kun koblet højtalere på til 5.1, giver det så forskel om man kører decodet lyd fra et Apple tv eller pass-through fra shield eller kommer det også an på hvor god receiver en er?
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Det, han efterspørger, er at kunne afspille DTS lydsporet. 
Det virker fint på Apple TV via Infuse appen. 
Forstærkeren vil vise LPCM, men lyden er den rigtige. 
Og det virker også med DTS HD Master. 

Lige præcis 👍

Det jeg kan udrede her og andre steder på nettet er at det er lidt en smags sag om man er til moderen (ATV4K) eller datteren (Shield) men de kan begge afspille alt billede og lyd uden de store problemer.

Hvis man går op i max. billed og lydkvalitet er der ingen af dem der er perfekt.

Apple TV kan ikke BITSTREAME DTS/HD lyd men decode dem. Apple TV kan ikke Atmos på andet end streaming tjenesterne, så du kan ikke bruge Infuse eller MrMC til Atmos. Apple TV kan ikke lave auto resolution change, så man bruger TVets scaler istedet for Apple TV.

Nvidia Shield kan BITSTREAME lydformaterne. Den har ikke auto refresh rate change på f.eks. Netflix eller auto color space, dvs. har du sat den til rec2020 og afspiller rec709 kan den ikke skifte dette rigtigt, og jo man kan godt se forskel.
Til gengæld har den auto resolution change på f.eks. Kodi/SPMC osv. det giver en forskel i billede, hvis man gør det. Jeg kan se forskel på Apple TV og Shield på mit B6V.

Til gengæld har Shield ikke understøttelse for Dolby Vision.
Så når man går op i billed/lydkvalitet og godt kan se/høre forskel, vil man gerne have den bedste oplevelse, og der bliver man nød til at skifte mellem de to.

Hvis man ikke har atmos setup, taber man så noget ved Apple tv decoder lyden og smider over som lpcm, eller er det også et spørgsmål om hvor god en receiver man har?

Hvor stor forskel synes du der er på om det er Apple tv eller dit B6V der står at til passe opløsningen?
Altså det er jo et religionsspørgsmål. Jeg synes personligt jeg får mere power ud af at bitstreame med Shield, men det kan være noget jeg bilder mig ind eller at jeg har nogle gode højttalere/receiver/forstærker, det er ihvertfald sådan jeg oplever det.

Jeg kan se forskel, når jeg afspiller video fra Kodi/SPMC fra Shield ift. Apple TV 4k med MrMC. Det står lidt skarpere på Shield. Auto resolution change er dog kun fra den app.

Det er svært at blive klog på, hvilken der skal vælges da de hver især har styrker og svagheder, men det bedste du kan gøre er at vælge den boks du synes der vil passe bedst ift. dine krav.

Synes Apple TV 4k har været nemmest mht. opsætning af video audio. Synes Shielden har haft tendens til nogle gange at ændre farverne osv. hvor jeg har måtte genstarte for at få det til at være ordenligt. Det kan være noget handshake der er gået galt. Det er dog blevet bedre med tiden. Der har jeg ikke haft de problemer med Apple TV 4k, men der mister man så de andre ting beskrevet tidligere. Tilgengæld har det været en kamp at få mappet min logitech remote til at virke over Bluetooth med Apple TV 4k.




Redigeret af Bjur - 29-November-2018 kl. 11:11
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Hvis man ikke har atmos setup, taber man så noget ved Apple tv decoder lyden og smider over som lpcm, eller er det også et spørgsmål om hvor god en receiver man har?

Hvor stor forskel synes du der er på om det er Apple tv eller dit B6V der står at til passe opløsningen?

Som regel har man ikke mange muligheder. Hvis receiveren ikke kan sende 4K Dolby Vision igennem fra Apple TV, så er man nødt til at sætte Apple TV til tv'et, og tage lyden ud af tv til receiver. 

Receiver kan nu godt klare atmos og vision i mit tilfælde, der er bare kun koblet højtalere på til 5.1, giver det så forskel om man kører decodet lyd fra et Apple tv eller pass-through fra shield eller kommer det også an på hvor god receiver en er?

OK. Min receiver kan ikke sende 4K igennem. Derfor er jeg nødt til at koble ATV 4K til tv’et.
Venlig hilsen
KB
Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claussor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 00:25
installer Vlcplayer på din mobil (Android). Den konverterer formatet til din Chromecast så den kan afspille alt på din nas .Det fungerer perfekt. Ingen HTPC eller andet nødvendigt.
Til top
KeeZor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-August-2010
Sted: DK, Hvidovre
Status: Offline
Point: 387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeeZor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 13:03
Jeg har ikke personligt erfaring med det, da jeg selv sidder i samme situation, og skal vælge en streamingboks, men er der en grund til at XBOX One S ikke bliver nævnt som en mulighed?
Når man kigger på specifikationer kan den umiddelbart det samme, i hvert fald som shield kan?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu