recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lille kabinet til Gaming PC - Hvilket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lille kabinet til Gaming PC - Hvilket

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lille kabinet til Gaming PC - Hvilket
    Sendt: 01-December-2018 kl. 15:10
Hej

Jeg skal bygge gaming PC til mine 2 drenge til jul. Jeg vil gerne vægte lille størrelse højt, dels da der ikke kommer mange komponenter i den, og dels for at gøre den mest mulig mobil når de skal mødes til gaming med venner, mv.

I PC'en kommer der grafikkort, primær harddisk bliver en M2.PCIe så den tager ikke plads, men plads til en ekstra harddisk 2.5" eller 3.5" skal der også være.

Jeg vil gerne have et cube-kabinet a la thermal take core V1, eller et lavt kabinet af standard-form. Jeg tænker vi skal ned i mini-ATX størrelse bundkort, eller måske kan der findes et godt match med micro-ATX. 

Grafikkortet bliver et ASUS DUAL-GTX1060-O6G. Det er 25 cm langt. Men der må gerne være plads til et længere grafikkort til senere udvidelse. 
Strømforsyningen bliver en Corsair RM650x, der er 15x9x16 cm. 

- Jeg hører gerne jeres råd og erfaringer til et mindst mulig kabinet, der kan bruges til gaming.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Hej

Jeg skal bygge gaming PC til mine 2 drenge til jul. Jeg vil gerne vægte lille størrelse højt, dels da der ikke kommer mange komponenter i den, og dels for at gøre den mest mulig mobil når de skal mødes til gaming med venner, mv.

I PC'en kommer der grafikkort, primær harddisk bliver en M2.PCIe så den tager ikke plads, men plads til en ekstra harddisk 2.5" eller 3.5" skal der også være.

Jeg vil gerne have et cube-kabinet a la thermal take core V1, eller et lavt kabinet af standard-form. Jeg tænker vi skal ned i mini-ATX størrelse bundkort, eller måske kan der findes et godt match med micro-ATX. 

Grafikkortet bliver et ASUS DUAL-GTX1060-O6G. Det er 25 cm langt. Men der må gerne være plads til et længere grafikkort til senere udvidelse. 
Strømforsyningen bliver en Corsair RM650x, der er 15x9x16 cm. 

- Jeg hører gerne jeres råd og erfaringer til et mindst mulig kabinet, der kan bruges til gaming.
mindst muligt. Kig efter mini itx standarden. Den er mindre end micro atx
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 15:56
Hej.

For mere end et år siden havde jeg selv kig på et meget lille PC Kabinet til en desktop PC til rejsebrug. Mon det kunne være noget?

RVZ01 Specifications:
Dimension382mm (W) x 105mm (H) x 350mm (D), 14 liters
Plads til 3.5" hard drive

Her er nogle links:



Og her et omfattende review med billeder:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 01-December-2018 kl. 16:02
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 18:20
Du kan også kigge på Ncase M1 (http://www.ncases.com/), sådan har jeg selv, og er ret glad for det. På trods af størrelsen har jeg rigelige med diske i, en M2, to SSD'er og to HDD'er.

Hvis jeg skulle have ny nu, så ville jeg nok købe et fra Louqe (https://www.louqe.com/).

Jeg kender ikke det Silverstone, du har linket til.
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 21:59
Ungerne bliver kede af det. For dem gælder det ikke om at være praktisk, men mest blæret og gerne med ekstra lysgejl og siderude i computeren.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:


Hvis jeg skulle have ny nu, så ville jeg nok købe et fra Louqe (https://www.louqe.com/).


Det ville også være mit næste bygge hvis man da kunne få fat i et kabinet. Jayztwocents har endda fået skohornet et vandkølet setup ned i kabinettet.
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kc1234 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 16:30
Til top
Rolias Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Juli-2008
Sted: København V
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af Rolias Rolias skrev:


Hvis jeg skulle have ny nu, så ville jeg nok købe et fra Louqe (https://www.louqe.com/).


Det ville også være mit næste bygge hvis man da kunne få fat i et kabinet. Jayztwocents har endda fået skohornet et vandkølet setup ned i kabinettet.

Ja, den video har jeg næsten lige set. Det er nok også hvad jeg går efter. :)
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
Til top
MrCyrus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Marts-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MrCyrus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 09:18
< ="text/" ="" ="/B1D671CF-E532-4481-99AA-19F420D90332etdefender/huidhui.js?0=0&0=0&0=0">Silverstone SG-13 var også et bud
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 13:29
Tak for godt input. Med jeres input er jeg nu mest til et Micro-atx i mini tower design. Fremfor cube-design.

Ala fractal design nano som nævnt her, men jeg har fundet et (m-atx) med mere luft imellem psu og grafikkort og som har lidt led-gejl som foreslået her også. 


Kommentarer modtages gerne. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu