recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken netdel ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken netdel ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken netdel ?
    Sendt: 05-December-2018 kl. 13:25
Hej
Jeg fik for et par år siden en ny netdel (Televes 579501) til min antenne, af en elektrikker, da han sagde at den var bedre end den jeg havde. Først i sidste weekend fik jeg taget mig sammen til at skifte den gamle ud, da  tv billedet til tider faldt ud. 
Efter udskiftningen var det (vist) lidt bedre, men et par dage efter var der intet signal, og først der opdagede jeg at den netdel jeg havde sat op var 24V og forstærkeren ved antennen kun skal have 12V (Triax MFA 651) 
Mit spørgsmål er kort og godt, kan forstærkeren have taget skade, og hvis ikke, hvilken netdel skal jeg så købe (links tak)

Tak og glædelig Jul 
@rnem
 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 14:09
Jeps den er med stor sandsylighed brændt af, fordi den har fået dobbelt op på spænding.
Mvh Jesper
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 15:55
Ok tak for hurtigt svar
Så er mit næste spørgsmål om jeg kan skifte forstærkeren ud til en som kører på 24V (I så fald hvilken) eller om jeg både skal have ny forstærker og netdel. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af @rnem @rnem skrev:

Ok tak for hurtigt svar
Så er mit næste spørgsmål om jeg kan skifte forstærkeren ud til en som kører på 24V (I så fald hvilken) eller om jeg både skal have ny forstærker og netdel. 
Den hurtige Googling finder denne (jeg kender den ikke) som kan køre på 5-24VDC:

Men inden bør du nok sikre dig at den Televes virker, det kan jo også være den der er defekt Smile
Selvom mest sansynlige er defekt forstærker, efter den alt for høje spænding. Dead

Har du voltmeter/milliampmeter, så kan måle forsyningsspænding og strømforbrug på Triax forstærker?


Redigeret af JørgenT - 05-December-2018 kl. 16:22
Mvh. JørgenT
Til top
@rnem Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @rnem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 16:53
Den havde jeg også Googlet mig frem til, dog uden at blive klogere 😕
Jeg kan kan godt måle på forstærkeren,  det er i sommerhuset men der går en uge inden jeg kommer derop. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu