recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 7,3 m2 lytterum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

7,3 m2 lytterum

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcbayern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 7,3 m2 lytterum
    Sendt: 05-December-2018 kl. 20:44
Hej Forum,

jeg vil gerne bruge mit kontor som musik lytterum. I stuen er der surround, men generelt ikke ro nok til at lytte.

På kontoret vil jeg have en forstærker og en pladespiller (på kommoden). Men det er ret lille rum...og der er i forvejen kontor indretning.

1. Kan jeg få et fornuftigt lytterum ud af det?
2. Hvis ja, hvilke kompakthøjtalere vil i anbefale
3. og HVOR skulle disse højtalere så placeres (ideelt sidder jeg på sovesofaen og lytter)

Budget for højtalere er 2-3.000.

Det skal helst være en rigtig god oplevelse at lytte. Dvs. god klar lyd med ok bass. Mange tak for input.

PS: De røde "klatter" på skrivebordet er et sæt Argon 6340A der er sluttet til pc - regner ikke med at kunne bruge dem til andet



Redigeret af fcbayern - 05-December-2018 kl. 20:48
Stue: Panasonic TX 55CX700E, Onkyo TX-SR607, AppleTV3, Xbox One, 5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i

Lytterum: ProJect Essential III (Med Grado Prestige 1), AMC XIA30, Acoustic Energy AE100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 20:50
Højttaleranbefaling, DLS R50:

Placering:
Væggen ved skrivebordet, diskant i ørehøjde, gerne lidt ud fra væggen.

Bas?
Ganske kapabelt, højttalernes størrelse taget i betragtning.
Mere bas?
Så lidt mere plads og disse (DLS R55)på hver sin side af skrivebordet:

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcbayern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 20:53
Tak for hurtigt svar Klaus - placeringen giver god mening.

Begge link ser ud til kun at sælge 1 stk...det er lidt for lidt...men brugt er nok vejen frem.
Stue: Panasonic TX 55CX700E, Onkyo TX-SR607, AppleTV3, Xbox One, 5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i

Lytterum: ProJect Essential III (Med Grado Prestige 1), AMC XIA30, Acoustic Energy AE100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 21:10
Jeg er nu ret overbevist om at de begge sælger et par højttalere - også selvom der kun er billede af en enkelt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fcbayern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2003
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fcbayern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 20:23
Jeg endte med at købe Acoustic Energy AE100. Forbløffende god lyd til de penge.

De hænger overskærmen - i siderne - og peger ned.
Stue: Panasonic TX 55CX700E, Onkyo TX-SR607, AppleTV3, Xbox One, 5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i

Lytterum: ProJect Essential III (Med Grado Prestige 1), AMC XIA30, Acoustic Energy AE100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu