recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Feedback på kompontvalg til gamer PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Feedback på kompontvalg til gamer PC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Feedback på kompontvalg til gamer PC
    Sendt: 12-December-2018 kl. 21:15
Hej

Jeg skal bygge en gamer-pc til mine drenge (2 identiskeSmile ). Jeg har udvalgt disse komponenter og vil gerne høre jeres kommentarer. 

Processor: Ryzen 5 2600
Bundkort: MSI B450M GAMING PLUS
Ram: Kingston HyperX Predator 2x4 = 8gb 3200
SSD: Crucial MX500 500GB 2.5"
Grafikkort: Asus DUAL GTX1060 6GB
Strømforsyning: Corsair RM650x
Wifi D-Link DWA-582
Kabinet: Aerocool Cylon Mini

Det er Micro-ATX størrelse, da den størrelse passer hvor det skal stå.
Der er valgt et "Okay uden at være prangende" setup, for at få et godt match imellem pris og performance. Det er trods alt 2 mindre drenge. Det bliver til 1080p skærm (i hvertfald til at starte med).

- Jeg hører gerne kommentarer og forslag.

Til Motherboardet har jeg lige et spørgsmål. 
Jeg har også set på ASrock B450M Pro4. Det har 4 ram slots, som jeg synes er en fordel hvis der senere skal opgraderes fra 8GB til 16GB. 

Men jeg bliver i tvivl om det kan lade sig gøre i praksis alligevel. Manualen til ASrock B450M Pro4 har skemaet nedenfor i, og som jeg læser det, kan 4 moduler alligevel kun køre med 2133mhz, hvilket gør det uinteressant.
- Kan 4 ram-moduler på samme tid vitterligt kun køre 2133mhz?
- Og hvorfor går skemaet kun til 2667mhz og ikke til 3000mhz?






Redigeret af JENC - 12-December-2018 kl. 21:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 22:39
Kort spørgsmål:
Hvad ender sådan en computer op i at koste?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kort spørgsmål:
Hvad ender sådan en computer op i at koste?

Klaus

Kr. 6.250,-

Jeg har fået en samlet ekstra besparelse på cirka kr. 650,- på at købe grafikkort og PSU til Elgiganten åbningsfest. Så i markedspriser cirka kr. 6.900,-

Besparelse ved at bygge selv er nok en lille tusse. For mig nok kr. 1.500,- med rabatten jeg fik ved åbningsfest. Og primært at man selv kan vælge komponenter. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 06:23
Jeg prøvede lige en lignende konfiguration på mm-vision
Kan dog ikke se forskellen til et Dual grafikkort, men ellers ender jeg i 6900 for en lignende konfiguration.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg prøvede lige en lignende konfiguration på mm-vision
Kan dog ikke se forskellen til et Dual grafikkort, men ellers ender jeg i 6900 for en lignende konfiguration.
Klaus

Fra 2666 til 3000 ram er cirka +300
Grafikkort er cirka +300
Strømforsyning cirka +300. 

Strømforsyning mærker man sikkert ingenting til i dagligdagen. Grafikkort cirka +5-10% i ydelse. Ram +10% - Ryzen elsker større ramhastighed. 

Men rigtigt, færdigbyggede er billigere nu, fremfor saml-selv, end det tidligere var. Så det er nok ligeså meget om man som person siger "glæden ved at bygge" eller "bøvlet ved at bygge". Jeg kan godt lide at bygge og processen i at vælge gode/rigtige komponenter.

...og jeg hører fortsat gerne input til komponenterne, særligt bundkort... :-) 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 11:20
Hej.

I en af dine tidligere tråde foreslog jeg dig at vente til den 9. januar og se AMD næste generation Ryzen CPU'er. Der syntes jeg stadig du bør gøre.

I mellentiden har AdoredTV lavet en Youtube video med rygter, som de klader  'Ryzen Leaks - Too Good To Be True?'


Jeg har læst flere kommentarer. Lige fra at nogle af tallene ikke er helt rigtige. Til at Ryzen slet IKKE er Rome som er den 64 cores 128 threads datacenter Zen 2 CPU som AMD viste for over en måned siden.

Kun tiden vil vide hvem der har ret. Men der er kun nogle få uger til den 9. januar, så jeg vil anbefale jer at vente.

Hilsen Carsten.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 17:44
Jeg synes dit setup ser ganske afbalanceret ud. 

Du har valgt hurtig RAM til Ryzen processoren som forbedrer framerate specielt for Ryzen. Men du bør checke om denne RAM er supporteret af bundkortet. Såvidt jeg kunne se ville Asrock mobo'et ikke supportere den RAM du har valgt (?).

Strømforsyningen behøver ikke være så stor så her kunne man måske spare en skilling. 

Men ellers har jeg svært ved at se at man kan gøre det så meget bedre og billigere. 

Jeg er helt enig i der ligger en stor tilfredsstillelse i at bygge PC selv og du kan jo inkludere drengene også. Det vil de sikkert synes er sjovt.

God fornøjelse fra en glad PC selvbygger!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 19:22
Fint setup til 1080 gaming. Jeg ville bare putte 2x8 GB i stedet og så med en hastighed på 3200MHz jeg er lige blevet færdig med min ryzen7 2700x build. Og de hurtigere ram hjælper. Men husk i BIOS skal du selv sætte hastigheden på RAM. Til de rammen kan kører. Ellers for du ikke den performance
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu