recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbedring af analog antennesignal?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbedring af analog antennesignal?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Banno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbedring af analog antennesignal?
    Sendt: 29-September-2006 kl. 12:17

Hej alle,

Jeg har bestilt en af 50" Pioneer plasmaskærmene via fælleskøbet og vil gerne høre, hvad jeg kan gøre for at sikre bedst muligt billedkvalitet på et analogt antennesignal.

Jeg har Stofa og der er desværre ikke planer om digital spejl i mit område (endnu). Der er heller ikke mulighed for TDC Kabel, og jeg må sandelig heller ikke hænge en parabol op! Så jeg er altså stuck med det analoge signal fra Stofa i en overskuelig fremtid.

Findes der "apparater", som jeg kunne stille mellem mit antennesignal og skærmen for at optimere TV signalet og/eller billedkvaliteten?

Jeg planlægger at investere i en DVB-T modtager til i det mindste at se DR1, DR2 og TV2 digitalt.

Mvh. Per

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2006 kl. 17:54

 

 Hvordan er dit nuværende signal.? Er dine kabler af god kvalitet.? Hvor langt er dit kabel fra stikdåse til TV.?

 Hvis der ikke er forstyrrelser på signalet, (rent og klart billede) og dine kabler er af god kvalitet, og dit kabeltræk er er meget langt, så skulle du ikke kunne forlange det bedre. Hvis der er enkelte kanaler som ikke er optimale, så er det et spørgsmål om henvendelse til Stofa, for at få udbedret problemet, begynd ikke selv på problemløsning. Signalet skal som udgangspunkt fra leverandørens side være ok frem til indgangs dåsen i boligen. Er det ikke det, så kan man klage.

 PS: Lovgivningen siger at de Digitale signaler fra DR 1+2 samt TV2 SKAL udsendes i kabelnet, de er "Must Carry" signaler, så dem skal i have leveret.



Redigeret af Radiomanden - 29-September-2006 kl. 18:08
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Banno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 00:04

Hov, det var jo hele tre kontraspørgsmål!

Beklager, jeg ikke var mere præcis. Det forholder sig sådan, at jeg endnu ikke er flyttet ind i den ny lejlighed, så jeg ved det faktisk ikke! Jeg er bare så nervøs for, at jeg får et stort fint 50" TV, men med et dumt analogt TV-signal. Men du svarer egentlig på mit spørgsmål alligevel:

  1. Sørg for at få de bedste kabler!
  2. Få det kortest mulige kabeltræk!
  3. Hvis en kanal er særlig dårlig: Brok til Stofa!

Korrekt?

Jeg tænkte også på, om en for scaler eller anden form for signalbehandlingsaggregat(!) måske ville hjælpe?

Mvh. Per

PS. Stofa udbyder, som du nævner, de tre danske kanaler, men synes ikke jeg vil betale 50,- om måneden bare for dem. Sorry, jeg var upræcis der også.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 03:46
Hvis jeg var i din situation som du skildrer den, så ville jeg ikke være det mindste nervøs for at billedet ikke skulle være godt nok efter indflytning. Sansynligheden for at antennesignalet er dårligt er meget lille og så kan du jo netop klage. Du skal ikke tænke på andet end lige et godt kabel og det er jo ikke et problem som sådant.

Et firma der leverer TV via kabel kan jo i sagens natur ikke levere noget der dårligt, det sælger jo ikke hvis de fik det rygte. De er nødt til at være professionelle.

Jeg er stensikker på at dit tv vil stå flot uden problemer. Der skal ikke fortages noget extra. Hvis ikke er der noget i vejen og du kan klage. Jeg har tdc kabel, og kan da let trække 3 fjernsyn med de rigtige kabler. Køb aldrig de tynde Kina kabler med fastmonterede stik (hvide), de er ikke gode nok.

Mvh Ken
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 10:20

 

 Jeg glemte at nævne at DR og TV2 Digitalt skal leveres ukodet og gratis, du skal dog bruge Stofaextra boksen, men der må ikke kræves betaling for at modtage dem. På TDC kabel vil man ligeledes levere dem så man med Selector kan modtage dem uden programkort i modtageren. Kanalerne er som skrevet "Must Carry" og skal derfor leveres uden betaling.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cmglobal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Borup
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 11:09
noget helt andet er du behøver vel ikke købe en ekstra dvb-t modtager der er jo en indbygget i dit nye 50" plasma!!
Til top
Banno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-September-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 21:21

Tak for de mange svar!

Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

noget helt andet er du behøver vel ikke købe en ekstra dvb-t modtager der er jo en indbygget i dit nye 50" plasma!!

Mmm, men en "stueantenne" skal jeg vel have? Kan man få en indendørs udgave til at stille på reolen?

Mvh. Per

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 21:28

 

 Køb en Digiality/Maximum DA 5000, den fylder ikke mere end et VHS bånd, og kan nemt stå oven på en reol, eller hvis der er mulighed for det også udendørs.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu