recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR - er det investering værd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR - er det investering værd?

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Potter - åh det husker jeg sgu ikke, men måske det var noget bourne og der var også noget Tom Cruise film.
Fælles for filmene er ihvertfald at de er af lidt ældre dato. Det er jeg sikker på til gengæld fordi jeg siden har tænkt om det er derfor jeg syntes Blu Ray filmen var af bedre kvalitet.
Jeg syntes især det er hud farve og grain der opleves skævt.

Hother: ja den læste jeg også om på et eller andet forum og den skulle være sindsyg flot.

Det er bestemt ikke Jason Bourne, jeg har alle film på 4K/HDR Blu- Ray og de har kun fået et lille løft.
HDR - delen fejler dog ikke noget, og bør bestemt ikke undlades??!!

Lyder lidt mystisk.


Redigeret af Pede8000 - 22-December-2018 kl. 16:07
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

Du skal ikke betale told under 1150 kr, og toldsatsen på film er 3.5%. 

Super mange tak, det var jeg ikke klar over. Så for mig vanvids gebyrer på 5 - 600 krCry
´
Men du skal stadig betale moms på 25% og en dummebøde på 160kr
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 17:10
moms skulle gerne blive regnet ud ved kassen inden du betaler sådan er det ihvertfald på amazon.com
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

moms skulle gerne blive regnet ud ved kassen inden du betaler sådan er det ihvertfald på amazon.com


Jeg kan garantere dig, at de ikke betaler dansk moms på 25% hos amazon.com
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 17:34
jeg har 8 ordre fra amazon.com de sidste 2 år og har aldrig set skyggen af gebyr, moms eller ekstra told
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

jeg har 8 ordre fra amazon.com de sidste 2 år og har aldrig set skyggen af gebyr, moms eller ekstra told

Nej, posten kan ikke åbne samtlige pakker der kommer fra ikke-EU lande. Det har de sgu ikke tid til. Men alle pakker der kommer udenfor EU og koster over 80kr risikerer man at skulle betale moms og 160kr i gebyr på. Og overstiger den så 1150kr, ja så kommer der også told oveni.

Redigeret af Nagash - 23-December-2018 kl. 00:35
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Potter - åh det husker jeg sgu ikke, men måske det var noget bourne og der var også noget Tom Cruise film.
Fælles for filmene er ihvertfald at de er af lidt ældre dato. Det er jeg sikker på til gengæld fordi jeg siden har tænkt om det er derfor jeg syntes Blu Ray filmen var af bedre kvalitet.
Jeg syntes især det er hud farve og grain der opleves skævt.

Hother: ja den læste jeg også om på et eller andet forum og den skulle være sindsyg flot.

Det er bestemt ikke Jason Bourne, jeg har alle film på 4K/HDR Blu- Ray og de har kun fået et lille løft.
HDR - delen fejler dog ikke noget, og bør bestemt ikke undlades??!!

Lyder lidt mystisk.
Har også de film og her fejler HDR ikke, jeg har endnu til gode at se en film hvor HDR eller Dolby Vision forringer billedet, jeg har pt. selv 50+ titler i HDR/Dolby Vision på 4K UHD skiver og alle ser godt ud. 

Måske problemet kan ligge i selve tv’et, et LED måske Wink



Redigeret af Potter - 23-December-2018 kl. 08:26
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 08:30
Wink Tænkte også at det var indstillinger eller skærm der var problemet, ellers er det godt nok langt ude i skoven.

Jeg har netop tjekket og det er kke min hukommelse den er gal med, der er en synlig forbedring fra mine gamle  BD´er.

Har ligeledes prøvet at smide et par Mission Impossible film på og sammenlignet med dem jeg har købt på iTunes i 4K/HDR og der er også et stort løft i kvaliteten. (1080p BD vs iTunes 4k/ HDR)

Forstår det simplethen ikke??!!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 09:10
I soveværeslet har vi Saamsung LCD TV og her er HDR ikke særli pænt og jeg synes ikke at det gør billedet bedre.

Men i stuen, hvor vi har et Phillips OLED TV, så synes jeg har klart at HDR er en forbedring. Jeg har primært set via Apple TV og Itunes.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 09:26
Jeg fandt lige ud af at der er en standard BD med i UHD udgaven af Bourne, hvilket betyder jeg har 2 1080p og en UHD udgave.

Så god er den ikke ..  Wink Forstår ikke hvorfor de sender dem med?! Ikke at det gør noget, men hvad skal man brude den til udover til sammenligninger......

Man oplever et mørkere billede i JB, men kontrasten mellem den mørke kahyt i starten og de lyn der er i horisonten er ret cool!!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 10:03
Jeg skal lige sige jeg endnu ikke har set en Dolby vision jeg syntes var dårlig. Derfor jeg generelt syntes DV er en bedre teknik.
Af hdr titler, vil jeg også (imo) gætte på over 90% af de film jeg har set har været gode.

Det er snart længe siden jeg solgte min uhd afspiller og ser idag kun via Netflix eller apple tv.
Jeg har OLED b/e6 og disse skulle være fornuftigt indstillet:).
Det er da sikkert også min smag mere end "korrekt" billede så. Men jo jeg kan godt foretrække afdæmpede lyse farver

Som sagt, så er det jeg oplever "skidt" typisk øget grain eller hudtoner. Det er ikke generelt billedet og ikke ALLE scener med hud (det lyder forkert;)) i den pågældende film, men eks nogle scener bare. Jeg har tænkt det som netop HDR´s skavank at det er en profil der "trækkes" ned over hele filmen og ikke scene baseret som eks Dolby vision. En af de første HDR film jeg så var Lucy og den syntes jeg var virkelig flot.


Redigeret af Bromberg5 - 23-December-2018 kl. 10:05
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Så god er den ikke ..  Wink Forstår ikke hvorfor de sender dem med?! Ikke at det gør noget, men hvad skal man brude den til udover til sammenligninger......

Det er jo i overgangsperioden. Før fik man jo bare DVD/bluray combos. 

Jeg vidste jeg skulle have et 4k OLED, men indtil jeg skulle have det, og kun havde mit Full-HD, så gik der da lige 10-15 filmkøb hvor jeg købte 4k udgaven, fordi jeg fik bluray med, så jeg kunne se filmene med det samme,
Men samtidigt var fremtidssikret til jeg fik mit nye tv Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu