recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, Ondt i maven
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, Ondt i maven

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV, Ondt i maven
    Sendt: 26-December-2018 kl. 10:54
Hej med jer

Jeg sidder med et lidt uheldig problem.

Jeg sidder med en snart 2 mdr gamle skærm som jeg sådan set er meget glad for, men har så mange problemer med HDMI, så jeg er på grænsen til at gå ud af mit gode skin

Har været møllen igennem med Sony, og prøvet en masse af, og meldingen har bare været at jeg har kompilties problemer

Jeg har været igennem det med Onkyo som har lavet min Forstærker, og det har rent faktiske bedt om model nummeret på Mit tv og ret faktiske set om der kunne været nået om snakken, og efter 1 mdr fik jeg af vide fra Onkyo at det var Sony der havde et problem, og nu tænker i sikker ja ja, men den kort udmelding var at TV i slukket tilstand bliver ved med at Spørg "Er du her" til enheden i den anden ende, og så spørg den om den er "Slukket", og det er den jo ikke når jeg bruger Projektor vi af HDMI Sub, og det betyder så at hele skidt mister Sync, og alt falder fra hinanden, og ca. 5 sec efter når alt er på plads gør den det igen, og sådan forsætter det, men det fede her er, at den lige vente i 10 min inde den gør det, og den begynder først med det når forstærkeren er tændt og det store lærred køre
Hertil skal det siges at Onkyo Tekniker så meddelte at det ikke er en standart i HDMI, men det at Sony Bravia Link som laver nummer, det er så forsøgt at forklare Sony, men det har jeg ikke forstand på var udmelding, og nej det har jeg ikke

Alt dette her kan løses hvis jeg piller HDMI kablet fra i forstærkeren til TV fra, og det var så også den udmelding jeg fik fra Sony, her blev jeg sgu lidt gnaven, for har sgu testet det af med 7 andre TV her i blandt et par Sony, og ingen problemer, det værste var at jeg prøvede med min svogers (Den store overtaler til dettet) og her gør den det ikke, og det er årgangen før, og det var sgu den jeg ville have haft i første omgang, men den har de så ikke på lager i Power Herning alligevel, så de ente med at sælge mig denne her..

Vi taler om et Sony KD75XF8596BAE

Det jo ikke bare ikke en dame man tag under armen... :(, og sony fik mig trukket godt igennem møllem med alt det her, så min fortrylesesret kan jeg godt kaste i havnen

Hvad gør jer her?, jeg ville mest bare beholde det her TV, og få mit problem lavet


Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 11:11
Det er meget simpelt, slå alt hdmi cec fra. Det første jeg selv gør på nye apparater, og lægger dem herefter ind i min Harmony remote. Så virker det bare.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 11:18
Hej igen

CEC var det alleførste der blev slået fra på det hele, efter det blev alt nulstillet og slået fra igen, Så det gør det ikke.

Bruger selv Harmony 1100 :)

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 11:38
Måske du skulle prøve at sætte en Lindy HDMI CEC Less Adapter.

Jeg havde på et tidspunkt Yousee optager, som lavede ged i min HDMI setup.
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Måske du skulle prøve at sætte en Lindy HDMI CEC Less Adapter.

Jeg havde på et tidspunkt Yousee optager, som lavede ged i min HDMI setup.

Har lige bestilt en, så må vi se, den kendte jeg ikke lige 
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Måske du skulle prøve at sætte en Lindy HDMI CEC Less Adapter.

Jeg havde på et tidspunkt Yousee optager, som lavede ged i min HDMI setup.

Har lige bestilt en, så må vi se, den kendte jeg ikke lige 

Jeg kiggede for sjov på den adapter, da jeg heller ikke kendte til den, og pudsigt sammenfald på den øverste anmeldelse.  Smile

Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 12:45
Hej med jer

Godt opdatering, jeg fik min lille Lindy, men fjernet PIN13 i HDMI stikket.

Ja det virkede som det skulle, nu driller den ikke projektore mere, men nu røg alt lyd fra TV til forstærker så også, et problem løst nyt skabt :S

Jeg kan så ikke force den over på digital udgang da den siger jeg har en forstærker med arc i røven af HDMI stikket, men ingen lyd :(

Nogen gode forslag til what to do?
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 12:56
Lad mig gætte: dit tv har mere end 1 hdmi indgang?

I så tilfælde, sætter du forstærker og lindy boks til en indgang uden arc. Så kan du konfigurere lyd ud på digital udgang.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 10:22
Godt.

Så fik jeg det testet, billede problemer er der intet af, men lige meget hvilket af HDMI stik jeg bruger på siden af den giver det problemer, den se stadig forstærkeren, Så nu er det er kombination af at den siger jeg skal flytte til den HDMI 3 (Den med Arc) og slet ingen lyd eller der kommer kort varig lyd, og jeg kan vælge SPFI, og herefter vælge lydsystem, den slå så over, og nu har jeg ikke taget tiden, men så det sku den anden vej det galt, ca 10min, så forsvinder lyden og den siger jeg skal flytte HDMI stikket til indgang3

Nogen anden ide ? eller andre der har et sku i pistolen? 

Redigeret af Benjamin7 - 02-Januar-2019 kl. 10:22
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2019 kl. 18:01
En træls opdatering.


Nu har jeg så flotte mig og indvisteret i en Marantz SR7013, med kun TV tilsluttet i in Monitor 1 på Forstærkeren og jeg så bruger ARC, for jeg forsat de her grimme knald i Højre bagkanal, og kun den (Højtalere er byttet og kablet målt igennem for en sikkerhedsskyld)

Når jeg sidder min projector til kickstarter balladen for alvor, jeg får udfald på billede op til projetoren stadig, og kraftigere ind på den ældre Onkyo 828.

når jeg piller kablet fra TVet til Forstærkeren fra så stoppe balladen med det samme, jeg kan afspille lyd fra mit Media center samt radio i forstærker og CD afspillere uden problemer og uden afbrydelser.
Sidder jeg HDMI kablet til fra TV begynder det igen.

Jeg har for testen skyld haft alle HDMI kabler skiftet i forsøg på om det har virker.


Så ende på dette her er


JEG VIL IKKE FORSLÅ Sony KD75XF8596BAE TIL nogen, jeg har bare hørt blablabla fra Sony de sidste 2½ mdr, den sidste udfordring er at få dem til at tag fingeren ud og sende en Teknikker ud der selv kan konstatere dette

Jeg overvejer nu på det kraftigste og tabe det ved et uheld og få forsikring til at æde det, men det er sku bare forkert.
Men det ser godt ud bag ved hjørne sofa (Det har ikke være brugt siden denne tråd startede, jeg tør simpelhen ikke)

Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu