recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken forstærker?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

Jeg har igennem 12 år kørt frontsignalet fra min surround til min Intg. stereo forstærker som trækker fronterne. Jeg har altid haft det tilsluttet til Line in på steroeforstærkeren, og så har jeg haft en fast indstilling af volumen på forstærkeren til film. Det fungere perfekt, og gør at jeg både af et surround setup, med massere af kraft til fronterne, samt et rent stereo setup. Det kan klart anbefales. Hvilken forstærker du så smider på, er en smagssag, men af dem du selv nævner tror jeg ikke du bliver skuffet. Ellers kan jeg også anbefale at se efter hvad brugtmarkedet har at tilbyde. 

Angående temperaturen på surround receiveren, har jeg selv monteret en ekstern labtop blæser ovenpå min sr6011, da den heller ikke kan komme godt nok af med varmen. Det fungere fint, og holder temperaturen på et fornuftigt niveau. 

Det vil ganske rigtigt virke, men jeg vil påpege, at man skal huske at skrue ned på stereoforstærkeren inden man skifter over til musik. Eller risikerer man et spontant hjertestop når man trykker play på musikken. Hvis man absolut vil sådan en løsning, ville jeg foreslå at finde en stereo med HT indgang.


Redigeret af Mefisto - 31-December-2018 kl. 16:43
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 03:35
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:

Jeg har igennem 12 år kørt frontsignalet fra min surround til min Intg. stereo forstærker som trækker fronterne. Jeg har altid haft det tilsluttet til Line in på steroeforstærkeren, og så har jeg haft en fast indstilling af volumen på forstærkeren til film. Det fungere perfekt, og gør at jeg både af et surround setup, med massere af kraft til fronterne, samt et rent stereo setup. Det kan klart anbefales. Hvilken forstærker du så smider på, er en smagssag, men af dem du selv nævner tror jeg ikke du bliver skuffet. Ellers kan jeg også anbefale at se efter hvad brugtmarkedet har at tilbyde. 

Angående temperaturen på surround receiveren, har jeg selv monteret en ekstern labtop blæser ovenpå min sr6011, da den heller ikke kan komme godt nok af med varmen. Det fungere fint, og holder temperaturen på et fornuftigt niveau. 

Det vil ganske rigtigt virke, men jeg vil påpege, at man skal huske at skrue ned på stereoforstærkeren inden man skifter over til musik. Eller risikerer man et spontant hjertestop når man trykker play på musikken. Hvis man absolut vil sådan en løsning, ville jeg foreslå at finde en stereo med HT indgang.

Jeg har stadig tilgode at glemme at skrue ned. Men ellers er der smæk på næste gang der skal høres musik ja 😉 tænker det er en vanesag, jeg skruer for det meste altid ned når jeg har hørt musik også, da jeg ikke lytter på lavt niveau så ofte. 
Til top
Thom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-December-2018
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 13:55
Men de stereo forstærkere jeg kigger på har også alle HT pass funktionen, så vil det sige at risikoen med lydniveauet så undgåes?
Vil det være korrekt at køre audessy setup forfra når man har koblet stereo forstærkeren og lydniveau på den til igen?
Pt. Er AMP assign sat til bi-AMP 5.1 + zone 2 - skal der mon ændres noget der?
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 14:46
Ja hvis du vælger en med HT er der ikke nogen fare ved volumen. Du skal køre Audyssey igen, så du få tilpasset niveauet på højttalerne. Ved ikke hvilke indstillinger der skal laves, men det fremgår nok af manualen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2019 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Thom Thom skrev:

Men de stereo forstærkere jeg kigger på har også alle HT pass funktionen, så vil det sige at risikoen med lydniveauet så undgåes?
Vil det være korrekt at køre audessy setup forfra når man har koblet stereo forstærkeren og lydniveau på den til igen?
Pt. Er AMP assign sat til bi-AMP 5.1 + zone 2 - skal der mon ændres noget der?

Ja, så virker den som ren effektforstærker, når lyden kommer fra surroundreceiveren. Så kan du dreje alt hvad du vil på volumekontrollen på stereofrostærkeren. Den ændrer ikke volume.

Og ja, du skal altid kører Audessay igen, når du laver ændringer på forstærker eller højttalersetup.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 18:05
Jeg har lige til hifi fået en billig men kraftigt effekt forstærker som jeg pt er igang med at skifte blæser på, som det første har jeg bestilt et par blæser den ene super billig den anden dyr, så har jeg lidt at prøve mig frem med.

Fra harbeth tråden how much power do i really need så er f.eks 30 watt nok til lav baggrund musik tv som f.eks nyheder og alm programmer som de sender i løbet af en uge.

Skal du derimod spille høj musik med fuld dynamic så skal du have masser af power, især til bassen.

200-300 watt pr kanal eller mere, ikke kun pga du skal spille højt, men også pga du ikke vil derop hvor forstærkeren har sin grænse hvor den begynder at lyde agressiv,påtrængende i de høje frekvenser og det har jeg har fået mindre af, nu er musikken blevet meget renere uden en skarp,agressive lyd som man ofte oplever tæt på forstærkerens grænse.

Nogen skriver når man level matcher 2 forstærker kan det  være umuligt at høre forskel så længe ingen af dem forværnger,clipper.

Køb en stor effektforstærker måske den ny Behringer A800 som er passiv kølet og har 2x220 watt i 8 ohm, crown skulle også være rigtig gode selv om de er med blæser.

Da jeg åbnede min havde den en kæmpe transformator ofte langt større end en 7-9 kanals surround forstærker, skal ikke under mig den er 20 cm i diameter og det er meget og kan helt sikkert levere nok power, lydmæssigt er den rigtig god.


Redigeret af gasolin - 09-Januar-2019 kl. 18:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu