recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fra Sony XE9005 til LG B8 OLED ?Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fra Sony XE9005 til LG B8 OLED ?Hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fra Sony XE9005 til LG B8 OLED ?Hjælp
    Sendt: 03-Januar-2019 kl. 01:30
har nu siden november 17 haft et stk 55" XE9005... Et tv som jeg er yderst tilfreds med og for første gang ikke har det mindste at klage over..

står nu og vil flytte det ind i soveværelset og ha nyt i stuen istedet for købe et billigt til soveværelset..

Jeg havde bestemt mig for LG B8 55" OLED, frygter dog stadig Burn-in, selvom jeg bruger tv'et varierende og er meget omhyggelig og passer godt på mine ting..

hvis man ser bort fra Burn-in muligheden, er B8 så en værdig efterfølger ? 

vi ser sjældent flow tv kanaler, streamer mest fra Netflix, HULU, HBO, Viaplay og film fra PLEX, ELSKER 4K HDR på... Gamer også nogle gange i ugen som forza horizon 4, COD osv.. dog maks 2-3 timer i træk hvis jeg strækker den...

vi ser altid tv i en god oplyst stue, lyset kan dog dæmpes men ikke noget vi har brugt normalt, nok pga. jeg ikke kører night mode eller lign på XE9005 elsker det power den har i de lyse områder hvis man kan kalde det for det.. Der går B8 jo ikke så højt...

vil jeg være bedre tjent med at købe XF9005 65" da den holder sig indenfor prisen under 10 kilo, den kender jeg jo og får små forbedringer og større skærm.

vi sidder pt lige omkring 3 meter fra skærmen og et par enkelte pladser lidt fra siden af hvor der så pt. mistes lidt farve osv.  JEG ER DOG EGOIST SÅ TÆNKER KUN PÅ MIG SELV SOM ALTID ER I CENTER FORAN SKÆRMEN :-P

håber i har lidt input hvad i synes  ??
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 10:17
B8 vil sagtens kunne matche lysoutput på din XF90. Det er ret få steder, hvor XF90 reelt blænder helt op for lyset, da den konstant skal forsøge at balancere lyset i hele zonen med indholdet på skærmen, og det er ret sjældent, at der er nok areal på skærmen, som kræver fuldt blus. Så hvor XF90 godt nok måles til at kunne levere over 1000 nits på en tilpas stor firkant midt på skærmen, så rammer den altså kun godt 700 nits hvis du skifter til et sort/hvid skakmønster, hvor zonerne ikke kan være inden for ét tern. Det er omtrent samme lysstyrke, som B8 rammer på samme mønster.

Med dit brugsmønster, så ville jeg ikke bekymre mig om burn-in. De fleste af de tjenester du ser har ingen logoer og skifter mellem 1.77:1 og 2.35:1 billedforhold, så du har næsten intet på skærmen, som kan give uens ældning. For mit eget vedkommende er det eksempelvis primært de sorte bjælker der skulle give bekymring, da de fleste af mine film er 2.35:1, så skærmen ældes ikke i de sorte områder. Med ungernes forbrug af Netflix-serier, så trawles der dog så meget 16/9-materiale igennem, at det ikke burde være et problem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 21:31
tak for hjælpen...

B8 er blevet købt og kommet op på "bordet" slut afgørelsen er endnu ikke taget så XE9005 hænger stadig på vægen..

jeg har lidt problemer med at være tilfreds med bevægelser på B8 uanset kilde materiale, så hakker det en del i bevægelserne med mindre jeg slår TruMotion til, der er den stadig ikke tæt på XE9005 så jeg skal vist lige overveje hvad der er vigtigst... oled sort osv. eller bedre bevægelser...

synes dog ikke jeg har set skyggen af rentention, selv med gaming osv... så min frygt for burn-in er faldet en del, da plasma styrede havde jeg voldsom rentention selv med kort tid af diverse ting der nu kan gi det.  

men vi plejer at se tv i en pæn oplyst stue.. det synes jeg ikke den er god til da sort bliver svært at se uden det reflektere... men hva så bruger vi da vores philips HUE
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu