recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fra iPhone til ??????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fra iPhone til ??????

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fra iPhone til ??????
    Sendt: 03-Januar-2019 kl. 21:02
Hej

Kæresten og jeg skal have ny tlf. Min kæreste har en iPhone 5S og jeg har en 6S.

Spørgsmålet er hvad skal vi have? Det skal være en ny iPhone, men er i tvivl om det skal være iPhone X, XR eller XS. Vi bruger tlf'erne til at tage en del billeder.

På forhånd tak.  
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 21:13
Har  xr modellen.  

Og syntes den gør det godt.  Kom fra en 7plus

Alt virker en tand bedre.  Dog har kamera ikke optisk zoom.  Men ikke en mangel for mig

FaceID og trådløs opladning er kæmpe plusser
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 21:35
Jeg har haft en Xr en måneds tid og er ganske godt tilfreds (jeg tog den billige skærm og mangler ikke umiddelbart opløsning/bedre skærm). 

FaceID, batteritiden og hastigheden er i top. Hvis den skal bruges til billeder, så skal du måske overveje en af de andre, da kameraet skulle være bedre i dem. 
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 21:57
Den skal bruges til billeder. 

Det kan være det er X eller XS jeg skal kigge efter så.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 22:41
Det kommer helt og holdent an på hvad det er for en type billeder man skal tage. 

Der er en del der bedre kan lide Xr modellen. Ikke mindst fordi der i Xs laves noget software smoothing af ansigter. Det gør Xr'en ikke. Det giver med andre ord nogle "kunstige" billeder i Xs modellerne, mens det er mere naturligt i Xr. - MEN uanset hvad, så hent en af de utallige foto apps. - personligt bruger jeg manual, koster ganske vist lidt penge, men så kan man skyde i RAW mode, og det giver unægtelig markant bedre muligheder hvis der skal laves korrektur af billederne efterfølgende. - Må tilstå jeg er meget imponeret over 4K@60 video som Xr kan lave. Det er faktisk super flot.

Lightroom er gratis til "efterbehandling" direkte på telefonen.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2019 kl. 23:13
Det er ikke noget specielt den skal tage billeder af, men alt fra rundt om træet juleaften i en mørk stue, til koncerter, landskaber på ferie og lign, hvor jeg ikke altid får taget mit "rigtige" kamera frem.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 11:04
Der er efterhånden pænt mange youtube videoer hvor det testes godt og grundigt af, så tag et kig der - der er også masser af sammenligninger med andre highend telefoner.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 20:00
Jeg er i gang med at kigge. Der er meget ros til XR hvis man kan leve med LCD skærm.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu