recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tidal Master
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tidal Master

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har ikke en dyt forstand på det der streaming... Er der nogen der kan forklare hvad der skal til for at streame f. eks Tidal? Har en Marantz sr 7010.. Den kan vel ikke gøre det? 
Jeg bruger selv Raumfeld Connector, og det er en prisbillig løsning der samtidig fungerer 100%.

Dem bruger jeg også, men de understøtter desværre ikke MQA og kommer vist heller ikke til det.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har ikke en dyt forstand på det der streaming... Er der nogen der kan forklare hvad der skal til for at streame f. eks Tidal? Har en Marantz sr 7010.. Den kan vel ikke gøre det? 


Hvis du har en PC kan du blot forbinden den via et HDMI kabel til Marantz'en. Så opretter du en abonement på Tidal og spiller musikken. Hvis det er noget for dig, kan du så senere købe en dims.

Ps. Jeg bruger selv PC'en stadig.

Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 17:09
Opdagede at jeg har  Spotify Premium til 100 kr./md, Tidal til 200 kr/md og Deezer til 200 kr/md.
Nu ryger Spotify og Deezer.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Opdagede at jeg har  Spotify Premium til 100 kr./md, Tidal til 200 kr/md og Deezer til 200 kr/md.
Nu ryger Spotify og Deezer.



...Og her har jeg flottet mig med Spotify Premium i 3 måneder til 9 kr - hvor efter det så vil blive afmeldt igen før jeg begynder at skulle betale 99 kr/md.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2019 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er sgu sket noget siden jeg sidst læste op på tingene; jeg lytter lige nu til Maggie Rogers i MQA ved 96KHz på min Pioneer N-50AE. Det vidste jeg sgu ikke at den kunne.

Jeg synes også der var en dybde i nummeret jeg aldrig havde hørt før i et stykke musik...


Der skulle også gerne være en forskel. MQA dekodningen degraderer det "normale" signal i et track signeret som værende MASTER.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 22:16
TIDAL Masters er lige blevet tilgængelige på Android i den nyeste version af app Clap



Redigeret af Jever - 07-Januar-2019 kl. 22:19
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 22:29
Fedt nu kom Master på min telefon
Kan man streame Tidal til Chromecast audio?


Redigeret af mbm1 - 08-Januar-2019 kl. 08:27
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 04:09
Ups. Jeg fik ikke aflyst automatisk fornyelse på mit Tidal-abonnement, så jeg fik lige en måned mere for $20

I det mindste var det ikke 200,-...
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Fedt nu kom Master på min telefon
Kan man streame Tidal til Chromecast audio?
Nej, desværre ikke.
Jeg kan streame i Master til telefonen, men når jeg caster skifter den til Hi-Fi.


Til top
pcjt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juli-2009
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcjt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2019 kl. 00:00
Tidal Kan bruges på nvidia shield boksen med master lyd, men ikke styres fra telefon's app desværre.
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 17:35
jeg kan ikke få master 96khz selv når det står på mit Android tv at det er master tror det samme problem med Shield reelt ikke master audio men omkodet til 48khz.
forbundet med hdmi til en marantz sr7011


Redigeret af JKJe - 03-Juni-2019 kl. 17:36
Til top
JKJe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKJe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 17:36
Når jeg benytte windows i stedet for android tv opnår jeg 96khz som  88.2 kHz og 192khz som 96kHz men kan ikke få android til det..




Redigeret af JKJe - 03-Juni-2019 kl. 21:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu