recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaplayer til iso på lokal router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mediaplayer til iso på lokal router

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

I stedet for at skrive, din boks er død, kunne du have sparet en masse folks tid på flere forums, hvis du havde skrevet dit problem fra en start.

Årsagen til, du ikke længere har adgang til dine diske, er næsten sikkert pga. en opdatering af Windows, så du skal ind at redigere dine indstillinger for deling/netværk igen, men hvis der ikke er andre, der behøver adgang, vil den mest fornuftige løsning sikkert være at tilslutte dem direkte til din boks...

Du kan stadig smide nye film over via netværk (som kan gå langsomt), eller du kan bruge USB, når det er nødvendigt...
Hvis jeg har forstået tråden rigtigt, streames der fra router til mede8er/TV. Går ikke ud fra at der er nogen af disse enheder der kører Windows. Mede8er er Linux, og det samme gælder sandsynligvis routeren. Men da der ikke er givet flere oplysninger, kan jeg naturligvis tage fejl. 
/Peter
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 15:37
Det er stadig Windows, der står for netværksdelingen...

Det er sket flere gange, når der kommer en opdatering til Windows, nulstiller den indstillinger for deling over netværk!

Det vil næsten altid være en fordel, at have sine harddiske tilsluttet direkte, men din nuværende boks, tror jeg ikke understøtter diske over 2 TB, så det kommer helt an på, hvor meget plads man har brug for, men hvis du er ene bruger, ville jeg gøre det...


Redigeret af Supergris - 08-Januar-2019 kl. 15:45
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:31
@Supergris

Windows står da ikke for netværksdelingen når diske er tilsluttet i router..

@bach1969

Du kan ikke køre plex fra en AppleTv 4k uden at du har en serverdel, hvad din router ikke kan, så skal plexserveren installeres på pc og den skal altid være tændt når noget skal ses.

På AppleTv 4k kan man bruge infuse eller MrMC fx

Nvidia Shield tv har plexserver indbygget. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Supergris

Windows står da ikke for netværksdelingen når diske er tilsluttet i router..

@bach1969

Du kan ikke køre plex fra en AppleTv 4k uden at du har en serverdel, hvad din router ikke kan, så skal plexserveren installeres på pc og den skal altid være tændt når noget skal ses.

På AppleTv 4k kan man bruge infuse eller MrMC fx

Nvidia Shield tv har plexserver indbygget. 


Jeg har en plex server på min pc, som kan hente fra de to harddiske og ja de kunne lige så godt sidde i usb på pc nu, men kan godt lide at alt ikke samlet et sted ved indbrud og det var heller ikke tanken at det skulle køre plex....


Redigeret af Bach1969 - 09-Januar-2019 kl. 10:39
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 15:30
Har 2 Nvidia Shield og de afspiller da iso filer.
Har ikke være ude for filer den ikke vil afspille endnu.
Man skal holden knappen nede når man har markeret en iso fil så dukker der en menu op og her vælger man play.

Vil helt sikkert anbefale Nvidia Shield.


Redigeret af kimila - 09-Januar-2019 kl. 15:33
mvh

kimila
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 10:17
Jeg kører NFS protokol mellem min Mede8er og en PC. Så hvis du har mulighed for at sætte en NFS server op i din router, var det måske også en mulighed.
/Peter
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu