recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B7 og CEC med Chromecast dongle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B7 og CEC med Chromecast dongle

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larxxor73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2018
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larxxor73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B7 og CEC med Chromecast dongle
    Sendt: 15-Januar-2019 kl. 08:21
Hej,

jeg har en LG Oled55 B7, og bruger med den en Pioneer VSX-1020 til lyd. Det hele styres med TV fjernbetjening via CEC.
Det virker egentlig fint. Når jeg tænder TV, så tænder receiver også, lyd volumen reguleres på receiver via tv remote, og når jeg slukker TV, så slukker receiver (en lille krølle : når TV kører sit OLED beskyttelse program, så forbliver Receiver tændt en stund efter sluk. Men den slukker når det er ovre). Når jeg streamer via indbygget Plex app er der surround DD og DTS på receiver.

Nu har jeg forbundet en Chromecast 3 direkte i TV. Den dukker op i tv menu og jeg kan streame til den.

MEN!

Når jeg skifter input til Chromecast, så slukker receiver. Vælger jeg "optical out", så tænder receiver igen. 
Når jeg skifter væk fra Chromecast, så slukker receiver IGEN. Og jeg må vælge lydudgang endnu engang.

Er det normalt, burde den ikke bare holde receiver tændt, selvom jeg skifter input? Er der andre der har et lignende setup, hvor det virker mere hensigtsmæssigt?

pft


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu