recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugt Sanyo PLV-Z2000 eller ny?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugt Sanyo PLV-Z2000 eller ny?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JCBN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JCBN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Brugt Sanyo PLV-Z2000 eller ny?
    Sendt: 21-Januar-2019 kl. 20:24
Hejsa!

Jeg står i den situation at jeg kan købe en Sanyo PLC Z2000, og har endda haft den på prøve et par uger, men jeg er lidt bekymret over alderen på den (10+ år = slid), samt problematikken jeg fornemmer jeg kan få med at anskaffe pærer.

Derfor overvejer jeg måske at anskaffe en ny istedet, og vil egentlig høre hvad i eksperter mener om det.

Prisen for den brugte Sanyo bliver nok omkring en 2000-3000.- aner heller ikke om det er en ok pris. Pæren står på 150 timer, og det er en udskiftet pære, ikke original.

Jeg syntes umiddelbart man kan finde nogle "gode" projektors til en 5000-7000.- hvilket er fristende, når man tænker på garanti m.m.

Noget jeg rigtig godt kan lide ved den Sanyo er at den overhovedet ikke larmer... det er jo helt vildt? Og at jeg kan justere linsen så den laver det perfekt billede på min væg. Og jeg syntes også billedet er smukt, men jeg har ikke noget at sammenligne med.

Alt input modtages med glæde...
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6964
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 06:35
Prisen er nok lige i den høje ende pga alderen 

Men det var en af de gode den gang.

Og hvis der lige er skiftet pære har du jo en del gode timer md den.  

Er du sikker på ventilatoren virker.   Alle projektorer støjer    Måske den er skiftet eller ændret md fare for levetiden af pære eller paneler. 

Kan du få den for 2000 er det en fin begynder projektor
Til top
JCBN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JCBN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 07:06
Tak for svar.

Jeg kan godt høre en brummen, men var overrasket over den ikke larmede mere. 
Ejer siger han har skiftet pære 3 gange i alt. Ved ikke om man skal være bekymret over panelslid?

Fungerer de ikke-originale pærer man kan købe rundt omkring til denne projektor ok? Jeg kan se at de koster omkring 900-1000.-... hvilket ville være en ok pris per 1500-2000 timer. Man kan endda finde nogle rigtig billige via Kina, meeen... de overlever nok ikke sådan en tur til Danmark, og så er der lige kvaliteten.

Jeg prøver sige jeg gerne vil give 2000 for projektoren. Tak for info... mere input modtages gerne, også angående eventuel ny projektor.



Til top
JCBN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JCBN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 21:38
Den er købt for 2.000.-
Er der nogle steder i anbefaler man køber pærer? Jeg kan vel ligeså godt forberede mig.

Fra de danske forhandlere, ebay, amazon eller kina?

Og er der eventuelt andet jeg skal have købt... filter? Andet?

Tak for hjælpen!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2019 kl. 21:49
Hvis pæren kun er 150 timer gammel så er der jo masser af film der skal ses før udskiftning. 

Du skal også finde et godt lærred.  

Og så er det bare at nyde.

Fin pris du fik den til
Til top
JCBN Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Januar-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JCBN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2019 kl. 16:36
Tak Hansie... jeg har en stor dejlig fin nymalet hvid væg som jeg bruger til lærred lige nu. Jeg har godt læst det ikke er det bedste at gøre, men det ser altså vidunderligt ud, og så er der ingenting der fylder.

Det er en helt ny verden, men nui vi nyder det... :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu